Od teraz każdy może łatwo sprzedawać licencjonowane produkty Valve

Ze szczególnym naciskiem na "łatwo".

Od teraz każdy może łatwo sprzedawać licencjonowane produkty Valve
Bartosz Stodolny

No dobra. Licencjonowane produkty Valve każdy może sprzedawać od dawna. Wystarczy skontaktować się z firmą, przedstawić swój plan na wykorzystanie licencji, uiścić odpowiednią opłatę, potem pilnować, by raportować sprzedaż i przelewać Gabenowi część swoich zysków. Do tego trzeba znaleźć kogoś, kto tego Gordona Freemana nam zaprojektuje, kogoś innego, kto go w jakiś sposób przerobi na figurkę, zapłacić mu i w sumie teraz możemy przejść do pilnowania wysyłek, kontaktów z klientami (a kto pracował w „retailu” wie, jak okropnym tworem jest klient), sprawdzania rozliczeń… Tak. Licencjonowane produkty Valve każdy może sprzedawać od dawna.

Nie będę tu wklejał mema „What if I told you…”, głównie dlatego, że komunikowanie się z pomocą tego typu obrazków jest głupie, a poza tym dużo fajniej powiedział to Błażej Krakowiak z Creative Forge Games, twórców Hard West i niesamowicie miodnie zapowiadającego się Phantom Doctrine.

Shapeways to firma umożliwiająca łatwe zaprojektowanie i wydrukowanie swojego produktu na drukarce 3D. Produkt ten możemy następnie sprzedać, również za pośrednictwem Shapeways, które zadba też o obsługę płatności, logistykę i tak dalej. A od dziś bierze na siebie wszelkie kwestie związane z wykorzystaniem licencji Valve. My tak naprawdę musimy zadbać tylko o fajne projekty i oczywiście komunikację do jak największej liczby potencjalnych odbiorców.

Obraz

Pomysł świetny, bo licencjonowanie, projektowanie, produkcja i sprzedaż produktów nie należą do łatwych zadań. Miło by było, gdyby Shapeways poszło za ciosem i rozszerzyło program na innych. Dzięki temu na przykład mniejsi deweloperzy zyskaliby możliwość szybkiego i łatwego licencjonowania swoich produktów bez konieczności zatrudniania do tego sztabu ludzi.

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościvalvegadżety

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)