Od 2006 roku ukazało się ponad 50 gier poświęconych zombie. Serio branżo?

Pamiętacie czasy, kiedy ludzie narzekali na zalew gier poświęconych II Wojnie Światowej. Kto mógł wtedy przypuszczać, że żywe trupy opanują rynek?

Od 2006 roku ukazało się ponad 50 gier poświęconych zombie. Serio branżo?
marcindmjqtx

23.08.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:37

Gier o zombie jest mnóstwo. Nie da się tego ukryć. Nie da się zaprzeczyć. Choć w większości z nich zombie są celem, gnijącą masą gotową do przerobienia na kotlety, to twórcy na różne sposoby podchodzą do tej stylistyki. Niektóre gry stawiają na prostą rozrywkę płynącą z eliminacji wrogów, inne chcą przestraszyć gracza, inne wywołać w nim satysfakcję z nauki przetrwania we wrogim świecie.

Zombie bywają szybkie, powolne, wytrzymałe, wiotkie, ale to co je zazwyczaj łączy, to fakt, że najłatwiej je zabić celnym ciosem w głowę.

O przyczyny popularności truposzy zapytałem się Błażeja Krakowiaka z Techlandu, których zeszłoroczne Dead Island trafiło do rąk kilku milionów fanów walki z zombie :

Ilu ludzi, tyle odpowiedzi. Jest tutaj motyw komentarza społecznego - zombie symbolizujące prawdziwą głębię codziennych relacji z ludźmi w kulturze kapitalizmu i pośpiechu. Jest motyw pewnej bezkarności walki z humanoidalnymi, a jednak nie-ludzkimi przeciwnikami (nie bezkarności gier, tylko graczy). Jest pewna szczególna straszność zombie, przez to, że są tak bardzo podobni do ludzi, mogą być straszni w biały dzień, w codziennym otoczeniu. Na pytanie, czemu sami postanowili zrobić grę o Zombie, Krakowiak odpowiada:

Na pewno czynnikiem jest fakt, że tworzymy produkty, na które naszym zdaniem jest zapotrzebowanie - a tak było i wciąż jest w grach o zombie. Natomiast od strony kreatywnej, sami w te gry gramy i pewnych rzeczy nam w nich brakowało - wynikiem takich rozważań jest w Dead Island np. system walki wręcz, walka o życie za pomocą zwyczajnych przedmiotów, czyli mierzenie się z apokalipsą zombie w ramach fantazji "co bym zrobił JA, gdyby to się zdarzyło". Sam pomysł imersyjnej walki wręcz to było coś, co uważano za bardzo trudne zagadnienie, plus inne wyzwania: pokazanie apokalipsy zombie fabularnie na serio (nie lubię określenia realistycznie), bo gry z fabułą były albo bananas (Resident Evil), a inne jej nie miały (Left 4 Dead) Czy moda na zombie może się wkrótce skończyć podobnie jak to miało miejsce z grami drugowojennymi?

W przypadku II Wojny Światowej przejadł się setting, nie istota (use gun on man). To był też jeden z zamysłów Dead Island - wyjątkowy setting, którego normalnie nie łączy się z krwawą apokalipsą. To ile gier na temat zombie wyszło na przestrzeni ostatni lat? Dużo. Poniższa lista powstała w oparciu o niepełną listę tytułów z Wikipedii i własne rozeznanie. Znajdziecie na niej "duże tytuły", od dużych wydawców, ale trzeba pamiętać, że moda na zombie to także dziesiątki produkcji na platformy mobilne i przeglądarki, które dołączają się do wspólnego szumu. Na upartego listę można byłoby też poszerzyć o takie gry jak Mass Effect, gdzie mamy do czynienia z kosmicznymi zombie, ale są one tam tylko jednym z przeciwników.

Dead Rising - 2006

Dead Head Fred - 2007 Touch the Dead - 2007 Resident Evil: Umbrella Chronicles - 2007

Call of Duty: World at War - 2008 Corpse Craft: Incident at Weardd Academy - 2008 Dead Frontier - 2008 The Last Guy - 2008 Left 4 Dead - 2008 Little Red Riding Hood's Zombie BBQ - 2008 Teenage Zombies: Invasion of the Alien Brain Thingys! - 2008 The Last Stand - 2008

Resident Evil 5 - 2009 Resident Evil: The Darkside Chronicles - 2009 Left 4 Dead 2 - 2009 Alive 4-Ever - 2009 Burn Zombie Burn! - 2009 Fort zombie - 2009 I Made a Game with Zombies in It! - 2009 Minecraft - 2009 Plants vs. Zombies - 2009 Shellshock 2: Blood Trails - 2009 Undead Knights - 2009 Zombie Apocalypse - 2009 Zombie Driver - 2009 Borderlands: The Zombie Island of Dr. Ned - 2009 Zombie Tycoon - 2009 Zombie Wranglers - 2009

Dead Rising 2 - 2010 Die2nite - 2010 Call of Duty: Black Ops - 2010 Blood Drive - 2010 Dead Nation - 2010 Red Dead Redemption: Undead Nightmare - 2010 Rock of the Dead - 2010 Zombie Panic in Wonderland - 2010 All Zombies Must Die! -2011 Atom Zombie Smasher - 2011 Dead Block - 2011 Dead Island - 2011 Rise of Nightmares - 2011 Space Pirates and Zombies - 2011 Yakuza: Dead Souls - 2011 Project Zomboid - 2011 Infectonator - 2011

Resident Evil: Revelations - 2012 Resident Evil: Operation Raccoon City - 2012 Amy - 2012 DayZ - 2012 Lollipop Chainsaw - 2012 The Walking Dead - 2012 King Arthur's Gold - 2012

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.