Oculus chciał uniemożliwić granie w "swoje" gry na Vive, a ułatwił piractwo

Chytry traci dwa razy?

Oculus chciał uniemożliwić granie w "swoje" gry na Vive, a ułatwił piractwo
Maciej Kowalik

23.05.2016 13:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Miesiąc temu pisałem, że Oculus wziął na celownik program, który umożliwiał granie w tytuły na wyłączność Rifta na konkurencyjnych goglach Vive. Chęć wykrojenia dla siebie jak największej części rynku niby nie dziwi, ale warto przypomnieć wcześniejsze słowa Palmera Luckeya sprzed 5 miesięcy:

No to albo nie obchodzi i grajcie sobie w gry kupione z naszego sklepiku na Vive, albo robimy zabezpieczenia, które uniemożliwią takie zabawy. Oculus wybrał bramkę numer dwa, próbując aktualizacją oprogramowania sprawić, że programik ReVive nie będzie działał. Problem w tym, że jego autor wymyślił już obejście problemu. Ba, wymyślił w ogóle obejście zabezpieczeń, które sprawdzają czy odpalana gra została nabyta legalnie.

Unboxing HTC Vive Pre

Coś mi mówi, że na kolejną aktualizację oprogramowania Rifta nie będziemy musieli czekać długo. Pytanie czy znów będzie - jak się okazuje łatwą do przeskoczenia - kłodą rzuconą pod nogi graczy, którzy uwierzyli w wirtualną rzeczywistość i chcą zobaczyć wszystko, co ma do zaoferowania. Ja do nich nie należę, ale bardziej pasuje mi stanowisko HTC:

Na dzielenie społeczności i rywalizację jest jeszcze chyba zbyt wcześnie.

[źródło: Kotaku, Reddit]

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.