Obsidian nie lubi używek, więc spogląda w stronę dystrybucji cyfrowej

Nie lubi to zresztą za mało napisane. Obsidian nie cierpi używek.

Obsidian nie lubi używek, więc spogląda w stronę dystrybucji cyfrowej
marcindmjqtx

13.12.2011 | aktual.: 06.01.2016 11:42

Na tyle, że ma nadzieję, iż:

Oczywiście jedną z wielkich zalet dystrybucji cyfrowej jest to, że redukuje obrót używkami. Mam nadzieję, że cyfrowa dystrybucja uderzy prosto w serce rynku wtórnego. To słowa Chrisa Avellone z Obsidianu podczas wywiadu dla IndustryGamers. Mordercze zdolności cyfrowej dystrybucji nie są jednak jedynymi jej zaletami. Chris chwali sobie również to, że jest ona znacznie bardziej elastyczna od pudełkowej, bo nie ma sztywnych terminów odnośnie np. tłoczenia płyt z grą. Co więcej, Avellone upatruje w przesyłaniu produkcji po kablu szansy na uniezależnienie się:

Liczymy docelowo na to, że uda nam się zgromadzić wystarczająco dużo zasobów, żeby móc wydawać własne gry cyfrowo. Tworzenie mniejszych produkcji może być bardzo satysfakcjonujące i byłoby świetnie, gdybyśmy mogli to robić. Obsidianowi zajmie jednak trochę czasu zebranie potrzebnych środków.

W pewnym sensie dyskusja wokół używek i cyfrowej dystrybucji pokazuje, jak bardzo odmienne stały się rynki PC i konsol. Gracze na blaszakach gorzką pigułkę związaną z zabiciem rynku wtórnego musieli przełknąć już kilka lat temu, kiedy rozpoczął się proces przypisywania gier do różnorakich kont, i teraz już stosunkowo rzadko jest ten temat podnoszony. Na konsolach to ciągle żywy i głośny problem.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360Obsidian
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.