Obsidian dołączy do tworzenia Wasteland 2 - ale pod jednym warunkiem
Stanie się to, gdy suma na Kickstarterze przekroczy 2,1 miliona dolarów. I mam nadzieję, że to nie jest jakiś wcześniejszy efekt 1. kwietnia.
31.03.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:51
Brain Fargo poinformował, że firma Obsidian będzie współpracować z inXile nad designem oraz scenariuszem Wasteland 2. Raczej nie przy kodowaniu - co powinno uspokoić tych, którzy unikają ich gier ze względu na błędy. Choć warto wspomnieć, że do Obsidian dołączył ostatnio Tim Cain, główny programista Fallout.
Nie ma w tym połączeniu nic dziwnego - pierwszym pracodawcą Chrisa Avellone, szefa Obsidian, był właśnie Brian Fargo. Panowie działali razem w Interplay. Avellone współpracował przy Falloucie 2 i stworzył Planescape: Torment. Obsidian ma też na koncie Fallout: New Vegas czy Star Wars: Knights of the Old Republic 2. Avellone jest wielkim fanem prac Fargo:
Wasteland to jedno z najlepszych RPG w jakie grałem. Gdy Brian spytał czy chciałbym pracować nad kontynuacją nie mogłem nie skorzystać z szansy. Pracowałem nad Fallout 2 i Fallout: New Vegas i możliwość tworzenia duchowego spadkobiercy marki Fallout to zaszczyt. Wcześniej pojawiały się plotki, że Obsidian planuje własny projekt na Kickstarterze - słychać było nawet coś o kontynuacji Planescape: Torment. Jednak biorąc po uwagę kłopoty tej firmy i zwolnienia ludzi, decyzja o wspieraniu cudzego projektu byłaby całkiem rozsądnym kompromisem.
Jest też całkiem realna szansa, że założona suma 2,1 miliona zostanie zebrana - aktualnie jak widzicie jest nieco ponad 1 milion, 800 tysięcy, a zostało 16 dni. Fani wyliczyli, że suma w pewnym momencie zwiększała się o ok. 1000 dolarów na 5 minut. Wiele osób zmieniło kwotę, którą deklarowali, na wyższą. W sieci jest nawet strona fanowska, która na bieżąco monitoruje liczbę i wysokość wpłat, widać że ostatnio przyspieszyły:
Warto pamiętać, że poprzedni duży kickstarterowy projekt, od Double Fine, zaliczył sporą zwyżkę w ostatnich dniach wpłat, przekraczając 3 miliony dolarów - a oni nie składali żadnych specjalnych obietnic.
Dużo ludzi odpowiedzialnych za dużo dobrych RPG stworzy nowe RPG oparte na starym RPG, które było pierwowzorem dla genialnych RPG.
Zbyt piękne, by było prawdziwe. Ale najwyraźniej jest.
Paweł Kamiński