O swobodzie przegapiania w Deus Ex 3

Czy tworzenie czegoś, czego gracz może w ogóle nie zobaczyć, to dobra inwestycja? Według człowieka u sterów Deus Ex: Human Revolution, zdecydowanie tak!

O swobodzie przegapiania w Deus Ex 3
marcindmjqtx

27.07.2010 | aktual.: 06.01.2016 16:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jean-Francois Dugas z Eidos Montreal przyznał się w wywiadzie dla Gamasutry, że zapewnienie graczowi odpowiedniej swobody w Deus Ex: Human Revolution, natrafiało na opór zespołu deweloperskiego.

Przyzwyczajasz się do myśli, że każdy najmniejszy fragment, który stworzysz, gracze powinni zobaczyć, ponieważ stworzenie gry jest tak kosztowne. Poświęcę trzy miesiące na stworzenie czegoś, ale jeśli gracz tego nie zobaczy - 'O mój Boże, nie możemy tego zrobić. Nie stać nas na to. Dugas porusza bardzo interesującą kwestię: przy dzisiejszych budżetach gier, koszt stworzenia każdego obiektu, postaci czy lokacji jest na tyle wysoki, że twórcy i wydawcy boją się umieszczać w grze całkowicie opcjonalną zawartość. Jeśli dany dialog albo quest zobaczy tylko 5, 10 a nawet 30 procent graczy, to wydaje się, że pieniądze na ich stworzenie zostały wydane mniej efektywnie, niż w przypadku "obowiązkowego" etapu, który każdy gracz musi zwiedzić.

W Deus Ex chodzi o rzeczy, które możesz przegapić. (..) O konsekwencje wyborów, pozwalanie [graczom], by grali w fantazję, w którą chcą zagrać, pozwalanie im na eksplorację map i znajdowanie kreatywnych sposobów na osiągnięcie swoich celów. Wystarczy przypomnieć sobie kilka kojarzonych ze swobodą tytułów z ostatnich lat, żeby dostrzec wyjątkowość determinacji Game Directora z Eidos Montreal. W grach BioWare planety w KotOR i Mass Effect czy miasta w Dragon Age można odwiedzić w różnej kolejności, ale nie ma zbyt wielu rzeczy, które da się całkowicie przegapić. Z kolei w piaskownicach od Rockstar najbardziej efektowne momenty są częścią głównego wątku fabularnego, a opcjonalne aktywności - od pościgów radiowozem po polowania na bobry - to proste adaptacje mechaniki, która i tak w grze istnieje.

W oryginalnym Deus Ex najlepszym materiałem do dyskusji i motywacją do kolejnego ukończenia fabuły była wymiana informacji o rzeczach, które ktoś widział, a my nie; o rozwiązaniach, które za pierwszym razem nawet nie przyszły nam do głowy. Jeśli deklaracje z tego wywiadu uda się przekuć w rzeczywistość, to trzecia część ma szansę być dla swojej serii tym, czym Fallout 3 dla Pustkowi.

[via Gamasutra]

Błażej Krakowiak

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.