O kolizjach w grach

O kolizjach w grach

O kolizjach w grach
marcindmjqtx
02.01.2010 22:50, aktualizacja: 11.01.2016 17:33

Na forum Gamecornera j_uk_dev zdradza odrobinkę tajniki wytwarzania gier i tym razem porusza kwestię:

Kolizje, wypadki, zderzenia...

Tytuł wątku nawiązuje do starego artykułu traktującego o kolizjach w grach w magazynie C&A. Nie bez powodu, bo tym razem postaram się omówić w jaki sposób gry radzą sobie z kolizjami oraz odpowiem na kilka pytań dręczących graczy np. skąd się biorą niewidzialne ściany.

Kolizje należą do jednych z bardziej zdradliwych elementów gier. Teoretycznie proste, w praktyce to tam najczęściej gra potrafi pokazać "różki" w postaci wypadnięcia bohatera za geometrię, zacięcia się między elementami itd. Odszukanie wadliwych elementów ( które często nie wychodzą nawet na jaw w momencie testów wewnętrznych ) nie należy do najprostszych. Lektura z pewnością jest ciekawa, więc warto skorzystać, skoro ktoś poświęca swój czas, by nauczyć nas graczy, jak to wszystko wygląda od drugiej strony. Całość znajdziecie tutaj.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)