NPD na DICE: kupujemy pudełka, sprzedaż na PC spadła o połowę

NPD na DICE: kupujemy pudełka, sprzedaż na PC spadła o połowę

NPD na DICE: kupujemy pudełka, sprzedaż na PC spadła o połowę
marcindmjqtx
21.02.2009 16:04, aktualizacja: 15.01.2016 14:28

Podczas DICE swoje wystąpienie miało też NPD. Oto ciekawostki, które z niego można było wyłowić:

  • W 2008 roku grało już  58% populacji USA powyżej 13 roku życia
  • Liczba grających osób wzrosła o 61% w tym toku, co przekłada się na 6 milionów osób
  • 72% osób grających to mężczyźni
  • 27% pieniędzy wydawanych na rozrywkę zostało przeznaczonych na gry
  • Kobiety kontrolują około połowy wydatków na gry
  • Około 50% sprzedawanych gier to tytuły dla osób poniżej 17 roku życia
  • sprzedaż gier na PC spadła o ponad 50% w przeciągu ostatnich 7 lat (przypomnijmy, że NPD nie wlicza sprzedaży online i subskrypcji)
  • Rynek PC to mniej więcej 2 razy tyle co pokazują wyniki sprzedaży. Dystrybucja sieciowa powoli zastępuje po prostu tradycyjny model
  • Gry online wzrosły o 2% w stosunku do roku poprzedniego, najczęściej wykorzystywane do niego platformy, to w kolejności: Xbox 360, Wii, PS3. W zeszłym roku PS2 było na drugim miejscu
  • 75% graczy woli kupować gry w pudełkach
  • 58% graczy nigdy nie pobrało gry z sieci

W sumie to nic czego byśmy już nie wiedzieli tutaj nie padło: więcej gier schodzi na konsole, PC zmienia swój model sprzedaży, coraz więcej osób kupuje i gra w gry.

Dla spokoju sumienia przypomnijmy, że NPD to dane wyłącznie z USA, pobierane ze sklepów (około 60%), choć na przykład nie z Wall Mart - jednej z największych sieci handlowych w tym kraju. Nie są to więc idealne wyliczenia, ale lepszych na rynku nie ma. O VGChartz możecie przeczytać tutaj.

[via Gamasutra]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)