NPD na DICE: kupujemy pudełka, sprzedaż na PC spadła o połowę
Podczas DICE swoje wystąpienie miało też NPD. Oto ciekawostki, które z niego można było wyłowić:
marcindmjqtx
21.02.2009 | aktual.: 15.01.2016 14:28
- W 2008 roku grało już 58% populacji USA powyżej 13 roku życia
- Liczba grających osób wzrosła o 61% w tym toku, co przekłada się na 6 milionów osób
- 72% osób grających to mężczyźni
- 27% pieniędzy wydawanych na rozrywkę zostało przeznaczonych na gry
- Kobiety kontrolują około połowy wydatków na gry
- Około 50% sprzedawanych gier to tytuły dla osób poniżej 17 roku życia
- sprzedaż gier na PC spadła o ponad 50% w przeciągu ostatnich 7 lat (przypomnijmy, że NPD nie wlicza sprzedaży online i subskrypcji)
- Rynek PC to mniej więcej 2 razy tyle co pokazują wyniki sprzedaży. Dystrybucja sieciowa powoli zastępuje po prostu tradycyjny model
- Gry online wzrosły o 2% w stosunku do roku poprzedniego, najczęściej wykorzystywane do niego platformy, to w kolejności: Xbox 360, Wii, PS3. W zeszłym roku PS2 było na drugim miejscu
- 75% graczy woli kupować gry w pudełkach
- 58% graczy nigdy nie pobrało gry z sieci
W sumie to nic czego byśmy już nie wiedzieli tutaj nie padło: więcej gier schodzi na konsole, PC zmienia swój model sprzedaży, coraz więcej osób kupuje i gra w gry.
Dla spokoju sumienia przypomnijmy, że NPD to dane wyłącznie z USA, pobierane ze sklepów (około 60%), choć na przykład nie z Wall Mart - jednej z największych sieci handlowych w tym kraju. Nie są to więc idealne wyliczenia, ale lepszych na rynku nie ma. O VGChartz możecie przeczytać tutaj.
[via Gamasutra]