Nowy-stary Metroid na 3DS‑a był już gotowy podczas zapowiedzi na E3. Lubimy tak
Czyżby następnym przystankiem dla Samus w 2D i MercurySteam miał być Switch?
Jedną z największych zalet ogłoszenia na E3 aż dwóch nowych Metroidów jest fakt, że tego mniejszego z nich, Samus Returns na 3DS-a, dostajemy właściwie "na gotowo". Jak dowiedzieliśmy się podczas Nintendo Treehouse - produkcja remake'u klasycznej "dwójki" jest już zakończona. "Metroid ozłocony!" To szok, że udało się dwa lata ukrywać, iż firma z Kioto rozpoczęła prace nad powrotem Samus Aran, do tego w jej najbardziej klasycznym, dwuwymiarowym wcieleniu. Tak, tyle dłubali nad grą za kurtyną. Ale dzięki temu i materiałów z rozgrywki nie brakuje w sieci, i tak naprawdę nie trzeba uruchamiać trybu tęsknego wyczekiwania, bo gra wychodzi lada moment (we wrześniu).
33 Minutes Of Metroid: Samus Returns Gameplay | E3 2017 Nintendo Treehouse
Pojawiło się także mnóstwo wywiadów z twórcami nowego-starego Metroida. Dostaliśmy na przykład wyjaśnienie, dlaczego ta pozycja trafi na 3DS-a, a nie Switcha. Cytując producenta, Yoshio Sakamoto dla Kotaku: "To była moja decyzja. I najważniejszym powodem wybrania rodziny tych platform były dwa ekrany. Chciałem stworzyć tak funkcjonalną mapę, jakiej ta seria jeszcze nie widziała. Wybór był oczywisty".
Z czym, rzecz jasna, jestem w stanie się zgodzić, bo przecież nie widzieliśmy przenośnego Metroida od czasów Game Boya Advance (Zero Mission dokładnie), podczas gdy sam gatunek metroidvanii bardzo na dwóch ekranach skorzystał, chociażby w moich ulubionych odsłonach Castlevanii z DS-a. Ale pamiętajmy o ciśnieniu, jakie Nintendo ma na utrzymywanie 3DS-a przy życiu (ponoć jeszcze nawet w 2018 roku) - szefowie mogli także jakoś wpłynąć na ten wybór.
Jasne, że wolałbym stuprocentowy hit, a tego autorzy metroidvaniowej Castlevanii: Mirror of Fate zapewnić mi nie mogą. Ale absolutnie łykam ich wizję "dwójki". Na tyle, iż mały bąbel z 3DS-a będzie dla mnie jedną z najważniejszych premier drugiej części tego roku.
Najfajniejsze pytanie zadał moim zdaniem GameSpot - "czy myślicie, że kiedykolwiek zobaczymy dwuwymiarowego Metroida na Switchu?". Jasne, że fani "wielkiego N" popuszczają w majtki na myśl o Prime 4. Ale nawet wśród nich jest wąskie grono starej gwardii, które nie akceptuje Samus w środowisku 3D. Jako argument mogą wskazać Other M (bo trylogię Retro Studios trudno w jakikolwiek sposób skrytykować). Odpowiedź od Josego Luisa Marqueza z MercurySteam warto sobie zapamiętać:
A "śmiech" w nawiasie zazwyczaj oznacza, że pytający dobrze trafił.
Metroid: Samus Returns - Official Game Trailer - Nintendo E3 2017
Adam Piechota