Nowy rok bez starych problemów? Autorzy Prey obiecują, że pecetowcy mogą spać spokojnie

Fiasko pecetowej premiery Dishonored 2 ma się nie powtórzyć.

Nowy rok bez starych problemów? Autorzy Prey obiecują, że pecetowcy mogą spać spokojnie
Maciej Kowalik

To było frustrujące nawet dla mnie, który na kompie odpala jedynie strategie i klasyczne erpegi. Ilekroć w okolicy premiery Dishonored 2, absolutnie zauroczony grą, dawałem gdzieś upust swojemu zadowoleniu, w odpowiedzi często słyszałem "a da się już grać na PC?". Rozmowy o moim zdaniem najlepszej grze roku, błyskawicznie dryfowały w stronę technicznych ułomności pecetowej wersji, w którą wielu nie mogło grać komfortowo lub nawet wcale. Premierę Dishonored 2 na PC na pewno trzeba wrzucić do szufladki z nieprzyjemnymi wspomnieniami minionego roku. Roku, który pod tym względem raczej nie miał startu do 2015, ale po prostu żal, że kolejny duży wydawca znów dopuścił do tak pożałowania godnej sytuacji z grą, która sama w sobie była pewniakiem.

Na ścianie wisi już kalendarz na 2017 rok. Arkane pewnie pracuje nad dodatkami do Dishonored 2, ale najważniejszą premierą studia będzie w tym roku Prey -  gra, o której po premierze chciałbym rozmawiać bez nieustannego sprawdzania listy poprawek w aktualizacjach. Arkane potrafi robić świetne produkcje - to już wiemy. W dniu premiery Prey przekonamy się, czy umie uczyć się na błędach.

Póki co mamy zapewnienia reżysera gry - Raphaela Colantonio, że studio nie zawiedzie. Brzmi to o tyle szczerze, że padają one w odpowiedzi na pytanie dziennikarza Game Informera, które bynajmniej nie skupia się na kwestiach technicznych. Wnioski z problemów Dishonored 2 zostały ponoć wyciągnięte, będzie więcej czasu na testy, a sprawę uprościć ma dodatkowo silnik CryEngine, łatwiejszy do opanowania niż przerobiona technologia idTech, która napędzała przygody Corvo i Emily.

Answering Prey's Lingering Questions

Oczywiście to tylko obietnice, ale na tyle cenię sobie działalność studia Arkane, że chcę uwierzyć iż składając je publicznie Colantonio nie rzuca słów na wiatr. Bo w razie wpadki, w kolejne zapewnienia nikt już wierzył nie będzie a reputacja studia zostanie poważnie nadszarpnięta. Jakkolwiek będzie, zderzenie zapewnień z rzeczywistością lepiej obserwować z boku, bez wykupionego preordera. Na taki kredyt zaufania od pecetowych graczy developer musi sobie teraz zapracować od nowa. To znaczy, chciałbym w to wierzyć, ale rzut oka na listę najbardziej dochodowych gier zeszłego roku na Steam pokazuje, że takie kredyty wciąż rozdajemy zdecydowanie zbyt chętnie. A praca na dobre imię u podstaw i pewien rachunek sumienia przydałby się większej części branży, która pecety traktuje często właśnie na zasadzie "potem się naprawi".

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.