Nowy dodatek do Fallouta 76 wymusi na graczach przeniesienia swoich obozów

Poświęcenie dla wspólnego dobra.

Nowy dodatek do Fallouta 76 wymusi na graczach przeniesienia swoich obozów
Bartosz Witoszka

13.04.2020 | aktual.: 13.04.2020 18:08

Nie ma to jak wielkanocny poniedziałek – za oknem jest jakieś 20­°C, pandemia wirusa i do kompletu brakuje jeszcze, żeby niebo zawaliło się nam na głowę. Ale jedna rzecz pozostaje niezmieniona: gry. Branża nie odpoczywa i mimo panujących Świąt ciągle coś się dzieje, dlatego tak jak wczoraj zadbali o Was Adam i Kuba, tak dziś zajmę się tym ja.

Fallout 76: Wastelanders – oficjalny zwiastun nr 2

A zaczynamy od Fallouta 76, który już jutro dostanie kolejne rozszerzenie i pojawi się na Steamie. Pete Hines, dyrektor do spraw marketingu w Bethesdzie, w jednym z wywiadów wspominał, że był zaskoczony mniejszym zainteresowaniem elementami sieciowymi (chodziło głównie o PvP) we wspomnianej grze. Gracze woleli razem chodzić na polowania, wspólnie bronić się przed zmutowanymi bestiami i budować osady, by postawić na nogi zniszczoną wojną nuklearną cywilizację.

No i to w zasadzie tyle, co można było robić w bazowym Falloucie 76, dlatego twórcy wsłuchali się w głos fanów (bo chyba ciężko inaczej nazwać osoby, które jeszcze w tę grę grają) i postanowili dodać postacie niezależne, a co za tym idzie, osady i miejsca, w których na co dzień będą przebywać. Problem w tym, że gracze swoimi obozami zajęli już większość dogodnych lokacji, przez co twórcy poprosili wszystkich, by przenieśli swoje domostwa w inne miejsca.

Normalnie kosztowałoby to pięć kapsli (ponoć to całkiem sporo w “76”) i za każdą kolejną zmianą lokalizacji koszt całej operacji odpowiednio wzrasta, ale teraz można to zrobić totalnie za darmo. Co więcej, deweloperzy udostępnili mapę, na której zaznaczono planowane lokalizację osad NPC-ów tak, by ułatwić graczom wybranie nowych miejsc. Jak się łatwo domyślić, to mało precyzyjne rozwiązanie, ale sami gracze przyjęli tę decyzję ze spokojem, o czym możecie poczytać w specjalnym wątku na Reddicie.

Mimo niedogodności, rozumieją oni, że dzięki dodaniu do gry postaci niezależnych może ona przyciągnąć do siebie nowych graczy i stać jeszcze bardziej interesująca (podejrzewam, że większość użyłaby słów, stojących gdzieś obok “grywalna”, ale są Święta, więc nie musimy być uszczypliwi).

Kto wie – może za jakiś czas przyjdzie nam napisać, że Fallout 76, niczym feniks z popiołów (tudzież No Man’s Sky), zaliczy duży przypływ graczy. Premiera na platformie Valve na pewno w tym pomoże, a jak wiadomo cuda się zdarzają, więc… Trzymamy kciuki?

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.