Nowości do Apex Legends powstają bez crunchu. Respawn ma oddzielne studio do prac nad battle royale'm

Nowości do Apex Legends powstają bez crunchu. Respawn ma oddzielne studio do prac nad battle royale'm

Nowości do Apex Legends powstają bez crunchu. Respawn ma oddzielne studio do prac nad battle royale'm
Bartosz Witoszka
04.06.2020 12:22

60-osobowy oddział w Vancouver powstał po to, żeby odciążyć centralę w Los Angeles, by praca nad nowymi treściami nie odbiła się na zdrowiu i życiu prywatnym pracowników.

Duzi wydawcy coraz częściej skłaniają się w stronę gier-usług lub tych rozwijanych przez długi czas, by zapewnić stałe finansowanie dla swojego studia – rozwiązanie bezpieczne, a do tego pozwalające na zapewnienie środków innym projektom. Wiecie, nie ma zwolnień, nie trzeba przeskakiwać od projektu do projektu, a tworzy się kolejne aktualizacje, zapełniając dany sezon wsparcia stosowną treścią.

Obraz

Jak się jednak okazało, nie wszystko jest tak różowe, jak mogłoby się nam wydawać, o czym w zeszłym roku pisał Adam Piechota, przy okazji artykułu opublikowanego na Polygonie, z którego wynikało, że deweloperzy pracujący nad Fortnite’m regularnie crunchują, by zapełnić tzw. ciągłość treści.

Narzekali na nią fani Apex Legends, zarzucając Respawn Entertainment, że nowe aktualizacje pojawiają się wolniej niż w innych grach tego typu, co studio odpierało informacjami o opracowywaniu kolejnych sezonów z uwzględnieniem zdrowia i życia prywatnego swoich zespołów. Temat powrócił przy okazji wybuchu pandemii koronawirusa (wiele studiów musiało przerzucić się na pracę zdalną, co wiąże się z możliwymi opóźnieniami) i Respawn ponownie zapewnił, że nic się w tym temacie nie zmieniło.

Obraz

I nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie niedawna informacja o Respawn Vancouver, które zostało stworzone z myślą o pracach nad Apex Legends. Choć oddział działa od ponad roku, to informacje o nim zostały ujawnione niedawno, przy okazji obchodzenia 10-lecia istnienia firmy. Chad Grenier, dyrektor gry, w wywiadzie dla VG24/7, wspomina, że główny trzon kanadyjskiego oddziału stanowi EA Vancouver i docelowo ma w nim pracować do 85 osób (obecnie jest to około 60). Studio powstało po to, żeby centrala w Los Angeles mogła skupić się na innych projektach (na przykład serią Jedi: Fallen Order) i nie przeznaczała swoich wszystkich sił do prac nad Apeksem. Deweloper ma świadomość, że wiąże się to z wydłużeniem czasu pracy nad kolejnymi sezonami, ale: Zdrowe podejście, prawda?

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)