Nowe informacje o Diablo III
W trakcie BlizzConu ujawniono sporo informacji dotyczących Diablo III podczas panelu z projektantami gry. Ponieważ jednak nie było żadnej formalnej prezentacji, twórcy musieli odpowiadać na nieuporządkowane pytania publiczności. Omówiono jednak kilka interesujących opcji w grze, które prezentujemy poniżej.
24.08.2009 | aktual.: 24.08.2009 13:16
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jedno z pierwszych pytań dotyczyło problemu hackowania gry, który pozwalał nieuczciwym grającym w pierwsze dwie części gry na duplikowanie najlepszych przedmiotów w grze bez żadnego wysiłku z ich strony. Przedstawiciele Blizzarda stwierdzili, że wiele się nauczyli przy Diablo II i World of Warcraft w kwestii tego problemu i zamierzają jak najlepiej zabezpieczyć Diablo III przed tego typu oszustwami.
Inne dotyczyło walk między graczami. Blizzard nie zamierza pozwolić na sytuacje, w których ktoś dołącza do twojej gry i automatycznie chce cię zabić. Tłumaczą to negatywnym wpływem na kooperatywną rozgrywkę. Twórcy gry zdają sobie jednak sprawę, że PvP jest bardzo ważne dla społeczności i zamierza je wspierać, choć w kontrolowanych warunkach.
Pojawiło się kilka pytań o system Battle.net, jednak, jak powiedziano w trakcie prezentacji, chwilowo nie pracowano nad nim za dużo, ponieważ cała praca nad tym systemem jest chwilowo skupiona przy grze StarCraft II. Zespół przyznał jednak, że pierwotna metoda dobierania graczy nie była najlepsza. Przy Diablo III, twórcy zamierzają ułatwić granie z kolegami, bądź dołączanie do graczy z podobnym poziomem i statystykami, którzy usiłują ukończyć te same misje.
Wiele pytań dotyczyło fabuły, jednak projektanci nie ujawnili nic wiążącego. Ze szczegółów, które wymienili, można zaznaczyć powrót niektórych klas z poprzednich gier, jak Paladyn i Nekromanta, oraz że zachowanie Archanioła Tyraela nie wzbudziło sympatii Niebios.
Najwięcej niepewności pojawiło się ze strony fanów pytających o mechanikę gry. Graczy ucieszyła wiadomość o nowym systemie zbierania przedmiotów, który zamiast szalonego biegania za każdą upuszczoną rzeczą, tj. tak jak dawniej, będzie się teraz skupiać na każdej postaci z osobna. Dla każdego bohatera będzie wygenerowany inny zestaw skarbów, którego inni gracze nie będą widzieć.
Kilka osób starało się dowiedzieć, czy do gry będzie dołączony edytor etapów, bądź możliwość tworzenia add-onów do interfejsu użytkownika. Zespół uznał, że takie opcje nie pojawią się w grze, pierwsza z powodu losowego generowania każdego poziomu gry, natomiast druga, gdyż projektanci gry skupili się na maksymalnym uproszczeniu wyświetlanych informacji.
W grze pojawi się też nieco zmieniona Kostka Horadrimów - twórcy gry uznali, że podoba im się mechanika zmieniania rzeczy w inne, jednak implementacja nie była wykonana właściwie, więc Kostka będzie się zachowywać odrobinę inaczej.
fot.: Blizzard