Nowa gra Remedy powstanie dla Koreańczyków
27.07.2016 19:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Remedy ogłosiło nawiązanie współpracy z koreańską firmą Smilegate. W jej ramach Finowie stworzą tryb single player dla gry Crossfire 2.
Crossfire to sieciowa strzelanka taktyczna dla wielu graczy, którą najłatwiej porównać chyba do Counter-Strike'a. Podobnie jak on wytworzyła wokół siebie e-sportowe środowisko, i chociaż w naszych kręgach jest jakby mniej znana (przynajmniej szaremu graczowi), to popularnością może spokojnie równać się z CS-em.
Crossfire udostępniane jest w formie free-to-play, nie przeszkadza to jednak producentowi w zarabianiu na tym tytule olbrzymich pieniędzy. W 2014 była to nawet najbardziej dochodowa gra na świecie z 1,3 miliarda dolarów na koncie.
Odpowiedzialna za tytuł firma Smilegate, wywodząca się z Korei Południowej, z tej popularności korzysta, póki może. W październiku 2015 roku zapowiedziała pełnometrażowy film na jej podstawie. Teraz zaś, podczas trwającego Crossfire Vision Summit, ujawniła kolejną część swojego planu, mającego zapewne jeszcze bardziej zwiększyć popularność Crossfire.
I tak w celu poszerzenia potencjalnego grona odbiorców powstającej drugiej części Crossfire, doczeka się ona pełnoprawnego, fabularnego trybu single player. Stworzy go właśnie fińskie studio Remedy, które dwiema częściami Maxa Payne'a, Alanem Wake'iem, a nawet Quantum Breakiem pokazało, że co jak co, ale historie to opowiadać umie.
Finowie są oczywiście oficjalnie podekscytowani projektem i pełni PR-owego entuzjazmu. Niekoniecznie nieuzasadnionego. Bo jeżeli grom Remedy czegoś brakuje czy brakowało, to problemy te tkwiły raczej w sferze rozgrywki niż fabuły. Jeżeli studio dostanie sprawnie działający silnik ze wszystkimi rozwiązaniami mechanicznymi, a jego rolą będzie jedynie opowiedzenie ciekawej historii, to efekty mogą być naprawdę dobre.
Pozwala to jakoś znieść świadomość, że oczywiście całe to partnerstwo to dla Remedy niemal na pewno decyzja wyłącznie biznesowa, nie zaś artystyczna. Za coś żyć trzeba. Pozostaje nadzieja, że Koreańczycy nie narzucą im zbyt dużych ograniczeń i będą w stanie wprowadzić w swojej kampanii dla Crossfire 2 pewną dozę tego jak charakterystycznego dla nich szaleństwa i charakteru.
Informacja ta na szczęście nie oznacza, że fani gier Remedy powinni przestać wypatrywać kolejnych oryginalnych gier od tych twórców. Jak informowaliśmy w czerwcu, Finowie wydzielili w ramach studia dwa niezależne zespoły, tworzące gry. Wtedy podawali jedynie, że jeden z nich pracuje nad nad zupełnie nową grą z nowym partnerem. Teraz poznaliśmy jej tytuł.
Drugi zajmuje się zaś wczesnym konceptem, który zmieni się w kolejny tytuł w przyszłości. I tutaj pozostaje nadzieja dla miłośników tego, co Remedy robiło do tej pory.
Dominik Gąska