Nowa gra Kena Levine’a będzie trudniejsza od Bioshocków

Twórca chce zmienić swoje dotychczasowe podejście.

Nowa gra Kena Levine’a będzie trudniejsza od Bioshocków

Podczas branżowych targów EGX Rezzed odbyło się m.in. spotkanie z udziałem Kena Levine - twórcy znanego chyba najbardziej jako współzałożyciel Irrational Games i twórca Bioshocka. Już jakiś czas temu okazywał on zmęczenie tworzeniem wielkich, wysokobudżetowych gier. Dał temu wyraz m.in. zmieniając swoje studio w coś znacznie mniejszego (po „odchudzeniu” Irrational Games przemianowano na Ghost Story).

Z jego najnowszych wypowiedzi można zaś wywnioskować, nad jakim rodzajem gry będzie pracował w nowym-starym zespole (w skład Ghost Story weszli najważniejsi byli pracownicy Irrational).

Stwierdził Levine. Dodał również, że chce, by jego nowa gra była dłuższa, bardziej żywotna niż to, co stworzył dotychczas. Przy całym szacunku dla Bioshocka i Bioshocka Infinite trzeba mu przyznać, że były to gry, które dało się skończyć w weekend. Tym razem Levine chce czegoś bardziej wymagającego, czegoś, czemu gracz będzie musiał poświęcić więcej czasu.

Obraz

Levine przywołuje chociażby Cywilizację jako przykład tytułu, który potrafi utrzymać długą relację z odbiorcą. Jego własne gry, jak przyznaje, nigdy takie nie były i chce to w końcu zmienić.

Wygląda też na to, że pierwsza gra Ghost Story będzie miała inne podejście do narracji, niż Bioshocki. Dotychczasowe gry Levine’a stawiały na bardzo tradycyjny, liniowy sposób opowiadania historii. I ten element ma w nowym projekcie Levine’a ulec zmianie. Przywołuje on inspiracje produkcjami Telltale i innymi tytułami, stworzonymi na zasadzie „narracyjnych klocków Lego”.

A kiedy możemy liczyć na jakieś konkretne informacje na temat tej gry? Raczej nieprędko. Levine nie chce mówić o swojej grze, bo czuje, że może się ona jeszcze mocno zmienić.

Obraz

Stwierdził. Tworzenie gier to długi i skomplikowany sposób, w trakcie którego wiele się zmienia. Levine mówi też, że chociaż jego nowe studio dostało od Take-Two sporą wolność działania (Ghost Story należy do Take-Two, ale 2K nie będzie wydawcą jego gry), to chce on mimo wszystko zachowania pewnej odpowiedzialności w postępowaniach i planach.

Powiedział.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbioshockbioshock infinite
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.