Nowa gra Jonathana Blowa ma pobić bardzo nietypowy rekord

Stuk, stuk, stuk stuk. Nawet jeśli się skupię, to ciężko mi sobie przypomnieć odgłos kroków z jakiejkolwiek gry. The Witness ma to zmienić...

Nowa gra Jonathana Blowa ma pobić bardzo nietypowy rekord
marcindmjqtx

05.12.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:28

Zazwyczaj odgłos chodzenia po prostu jest, gdzieś w tle, nie zwraca na siebie uwagi. Jonathan Blow, twórca Braid, postanowił położyć wyjątkowy nacisk właśnie na ten efekt dźwiękowy. W grze jak na razie jest bowiem... 1119 efektów kroków.

Dźwięki zmieniają się zależnie od powierzchni po jakiej chodzi postać - a tych jest 112. Dodatkowo, dla każdej nogi jest oddzielny zestaw 5-6 dźwięków. Jonathan Blow podejrzewa, że gra mogłaby trafić do Księgi Rekordów Guinessa, jako gra z największą liczbą odgłosów kroków.

Dlaczego? Wyjaśnienie jest proste - w The Witness bardzo dużo spędza się chodząc po opuszczonej wyspie. Postać gracza jest jedynym bohaterem, więc dźwięk kroków będzie często jedynym, jaki usłyszy. Dobrze więc, by nie nudził, a budował nastrój.

Natomiast nadal nie wiadomo, kiedy gra się pojawi. Jak mówi twórca, jest jeszcze wiele do zrobienia. Na razie wąska grupa testerów ma okazję sprawdzać wersję beta.

Paweł Kamiński

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.