Nowa gra Jonathana Blowa ma pobić bardzo nietypowy rekord
Stuk, stuk, stuk stuk. Nawet jeśli się skupię, to ciężko mi sobie przypomnieć odgłos kroków z jakiejkolwiek gry. The Witness ma to zmienić...
05.12.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:28
Zazwyczaj odgłos chodzenia po prostu jest, gdzieś w tle, nie zwraca na siebie uwagi. Jonathan Blow, twórca Braid, postanowił położyć wyjątkowy nacisk właśnie na ten efekt dźwiękowy. W grze jak na razie jest bowiem... 1119 efektów kroków.
Dźwięki zmieniają się zależnie od powierzchni po jakiej chodzi postać - a tych jest 112. Dodatkowo, dla każdej nogi jest oddzielny zestaw 5-6 dźwięków. Jonathan Blow podejrzewa, że gra mogłaby trafić do Księgi Rekordów Guinessa, jako gra z największą liczbą odgłosów kroków.
Dlaczego? Wyjaśnienie jest proste - w The Witness bardzo dużo spędza się chodząc po opuszczonej wyspie. Postać gracza jest jedynym bohaterem, więc dźwięk kroków będzie często jedynym, jaki usłyszy. Dobrze więc, by nie nudził, a budował nastrój.
Natomiast nadal nie wiadomo, kiedy gra się pojawi. Jak mówi twórca, jest jeszcze wiele do zrobienia. Na razie wąska grupa testerów ma okazję sprawdzać wersję beta.
Paweł Kamiński