Nintendo: używane gry są złe dla konsumenta

Wtórny rynek gier to zmora dla wydawców i raj dla graczy. Ci pierwsi często nie kryją niezadowolenia z faktu jego istnienia, co z ich punktu widzenia w sumie nie dziwi. Ale jest też Reggie Fils-Aime, pan Nintendo America, który ma swoją teorię na ten temat. Otóż używane gry krzywdzą konsumenta:

Nintendo: używane gry są złe dla konsumenta
marcindmjqtx

03.04.2009 | aktual.: 08.01.2016 13:46

Nie widujesz biznesu, w którym sprzedaje się używane płyty CD czy DVD. A coraz więcej detalistów eksperymentuje z takim modelem sprzedaży gier. Wierzymy, że używane gry nie leżą w interesie klienta. Mamy produkty, które konsumenci chcą zachować dla siebie.  Oni pragną zagrać na wszystkich poziomach w Zedzie, odkryć je wszystkie. Wychodzi na to, że klient, który kupuje używaną grę, nie może się do niej przywiązać. Pokręcona logika. Reggie zapomina również, że rynek używanych CD i DVD istnieje i ma się świetnie. Tak jak zresztą sprzedaje się używane samochody, ubrania, książki, ba - nawet domy! Oczywiście fajnie jest przynieść do domu świeżutkie i pachnące pudełko z grą w folii prosto ze sklepu, ale jeśli można to samo dostać bez rytuału odpakowywania, ale za to po konkretnie niższej cenie, to czemu nie skorzystać z takiej okazji?

Najwyraźniej Nintendo siedzi na tak wielkim worku z kasą, że straciło totalnie kontakt z rzeczywistością. Nie mogę się też oprzeć przed zacytowaniem komentarza z serwisu Destructoid: Wygląda na to, że pomyliły mu się słowa 'konsument' i 'Nintendo' i to nie mało razy.

[via Gamasutra]

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.