Niezgoda wśród deweloperów: Czy Ensemble zasłużyło na zamknięcie?
Pisałem ostatnio, że według Paula Bettnera Ensemble Studios zasłużyło na zamknięcie ze względu na wyzyskiwanie pracowników i kiepskie gospodarowanie pieniędzmi. Nie wszyscy pracownicy nieistniejącego już studia zgadzają się jednak z tą tezą.
Ian M. Fischer napisał na swoim blogu list otwarty do Bettnera, w którym odpowiada na argumenty Bettnera.
Każda gra, którą stworzyło Ensemble przez ponad dziesięć lat, zwróciła koszty i przyniosła zyski. Microsoft miał swoje powody dla zamknięcia studia, ale twierdzenie, że powodem było to, że byliśmy zbyt kosztowni to fikcja. ES miało dobre relacje z Microsoftem (i wiele osób z Ensemble pracujących obecnie w Robot czy Bonfire nadal ma), najpierw jako partner, a potem jako właściciel od 2001 roku. Gdyby w którymś momencie szefowie z Redmond chcieliby zredukować koszty produkcji gier w Dallas, mogli to załatwić jednym telefonem. Cóż, jeśli o mnie chodzi, szkoda, że studio zostało zamknięte. Jakie były tego prawdziwe powody, zapewne nigdy się nie dowiemy.
[via Inside Voice]