Niewykluczone, że Wiedźmin 3 będzie oferował 1080p również na Xboksie One. "PS4 jest nieco mocniejszą maszyną"
Grafika w konsolowych wersjach ma odpowiadać ustawieniom "High" w edycji na PC.
19.06.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:35
Na E3 wersja Wiedźmina 3 na Xboksie One działała w rozdzielczości 900p i 30 klatkach na sekundę. Według producenta Johna Mamais to minimum i osiągnięcie tego pułapu nie przysporzyło większych problemów. Trudniejsze będzie dotarcie do 1080p i o ile uda się to osiągnąć na PS4, nie jest to jeszcze takie pewne na Xboksie One. Jak jednak mówi Mamais:
To nasz cel. Nie wiem, czy uda nam się go zrealizować. Musimy wycisnąć z konsoli wszystko co się da. (...) Nie ma większej różnicy między 900p a 1080p, ale to teraz bardzo gorący temat. Dlatego celujemy w wyższą rozdzielczość. CD Projekt RED współpracuje w związku z tym z inżynierami Microsoftu. Ale nowe devkity wykorzystujące 100% mocy procesora graficznego dopiero do firmy dotrą. Kontroli ruchowej w Kinekcie Wiedźmin 3 nie wykorzysta (a to właśnie dawało twórcom mniej mocy), pozwoli za to na kontrolę głosową - będziemy niczym Geralt recytowali zaklęcia, by zaatakować Znakami.
PS4 jest nieco mocniejszą maszyną, co dobrze wiadomo. Ale myślę, że na dłuższą metę wszystkie gry na obu platformach będą działać w 1080p. Wynika to z tego, że architektura jest nieco bardziej wymagająca na Xboksie One. (...) Nam łatwiej tworzyć na Xboksa One, ponieważ jesteśmy twórcami pecetowymi i wszystko co robimy na PC jest dla DirectX 11, a Xbox bazuje na DX. Gra i tak najlepiej ma wyglądać na PC, gdzie przy ustawieniach ultra zaoferuje m.in. bardziej realistyczne futra spotykanych stworów. Grafika na konsolach ma odpowiadać ustawieniom high na PC.
Premiera w lutym.
[Źródło: Eurogamer]
Marcin Kosman