„Niech każdy będzie twórcą” - Tim Sweeney o przyszłości gamedevu i wirtualnej rzeczywistości

Skoro YouTube ze wszystkich zrobił filmowców a Instagram fotografów, niech każdy gracz będzie też deweloperem.

„Niech każdy będzie twórcą” - Tim Sweeney o przyszłości gamedevu i wirtualnej rzeczywistości
Bartosz Stodolny

13.04.2017 19:54

Podczas tegorocznej Games Developers Conference James Batchelor z serwisu gamesindustry.biz miał okazję porozmawiać dłuższą chwilę z Timem Sweeneyem. Z artykułu możemy dowiedzieć się, dlaczego szef Epic Games ratuje lasy w Północnej Karolinie oraz przeczytać o współpracy z firmami niezwiązanymi z branżą grową. Jednak z naszego punktu widzenia ciekawie brzmią słowa o tym, w jakim kierunku pójdzie tworzenie gier:

Dalej porównuje wszystko do YouTube’a i Instagrama oraz dodaje, że przeniesienie tworzenia zawartości w grach z dewelopera na odbiorcę jest naturalną koleją rzeczy:

W tym kontekście poruszył też temat wirtualnej rzeczywistości, jej najbliższej przyszłości i tego, jak ważne są otwarte platformy. Nie jest tajemnicą, że Sweeney nie pała miłością do Universal Windows Platform, bo – jak sam mówi – „Microsoft chce zmienić dzisiejszy otwarty ekosystem na PC w zamknięty, kontrolowany przez nich monopol”. Mało tego, uważa nawet, że gigant specjalnie będzie utrudniał życie Valve i Steamowi. Dlatego podkreśla, że Epic postanowił oferować Unreal Engine za darmo, pobierając jedynie 5% prowizji od przychodów, jeśli studio zdecyduje się sprzedawać stworzoną na nim grę.

Z tego samego powodu Robo Recall, VR-owy FPS od Epic Games, przez jakiś czas był nie tylko dostępny za darmo, ale od momentu premiery ma dostępne narzędzia modderskie a kod źródłowy może pobrać każdy, by potem zrobić z nim co chce.

Z częścią się zgadzam, szczególnie w kwestii wirtualnej rzeczywistości, ale czy to na pewno dobry pomysł, aby każdy dodawał coś od siebie do stworzonej przez kogoś innego gry i na tym opierała się większość tego, co ma ona do zaoferowania? Bo YouTube nie zrobił filmowca z każdego i wielu użytkowników jest tylko odbiorcami treści. Mało tego, mimo iż jest tam sporo wartościowych materiałów, to aby się do nich dostać, trzeba przepłynąć ocean miernoty.

Robo Recall - Shooty Shooty Gun Hands

Trochę śmiesznie brzmią też piękne (i słuszne!) słowa o otwartości zarówno platform jak i oprogramowania w kontekście tego, że Robo Recall jest oculusowym exclusivem, którego na Vive można odpalić tylko z pomocą modów.

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.