Nie takie nowe konsole straszne, jak je malują? Tak, jeżeli tylko twórcy gier będą umieli się dostosować

Dawny pracownik zlikwidowanego przez Sony studia Bigbig wypowiedział się na temat wyzwań, jakie przyniosą twórcom gier nowe wersje konsol obecnej generacji. Będzie ciężko, ale nie musi być źle.

Nie takie nowe konsole straszne, jak je malują? Tak, jeżeli tylko twórcy gier będą umieli się dostosować
17

Najwięcej wątpliwości w związku z wprowadzeniem mocniejszego PS4 i Xboksa One wzbudzają chyba obietnice, według których nie pojawią się żadne gry dostępne wyłącznie na te platformy. Zamiast tego mają one oferować po prostu lepszą wydajność czy wyższej jakości efekty graficzne, ale bez dzielenia bazy użytkowników. Czy faktycznie można wierzyć w to, że tych zapewnień uda się dotrzymać?

Kenny Linder, wypowiadając się na forum NeoGAF, stwierdził, że nie będzie to łatwe, ale jest jak najbardziej możliwe. Będzie jednak wymagało dodatkowych nakładów pracy od developerów. Już w tej chwili tworzenie jednocześnie na PS4 i Xboksa One oznacza konieczność dostosowywania się do różnych wymagań technicznych i testowych, by przejść proces certyfikacji na obu konsolach. Wraz ze wprowadzeniem ich nowych wersji złożoność problemu jeszcze wzrośnie.

Obraz

Zauważa przy tym jednak, że nie różni się to aż tak bardzo od tworzenia na PC czy platformy mobilne. Szczególnie w przypadku tych ostatnich developerzy muszą się dostosowywać do większej liczby konkretnie zdefiniowanych platform. Dobrym przykładem jest tu iOS.

Takie podejście działa już w tej chwili w przestrzeni mobilnej, gdzie wprawdzie mamy generalnie do czynienia ze znacznie mniej złożonymi grami, ale zasada pozostaje ta sama. Pytanie tylko, czy części twórców, szczególnie tych mniejszych, nie odstraszy to od tworzenia gier na konsole w ogóle.

Bo tak jak dotychczas wejście ze swoją grą z PC na konsole wymagało stworzenia jej dwóch dodatkowych, nieco różniących się wersji, tak niedługo będzie oznaczało konieczność stworzenia czterech. Może się okazać, że dla niektórych zespołów okaże się to gra niewarta świeczki.

[źródła: NeoGAF, Gamingbolt]

Dominik Gąska

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne