Nie każda gra zadziała lepiej na PlayStation 4 Pro

Zgodnie z tradycją - poniedziałek trzeba rozpocząć od łyżki dziegciu.

Nie każda gra zadziała lepiej na PlayStation 4 Pro
Adam Piechota

Jak donoszą media społecznościowe, ci z moich znajomych, którzy do teraz zwlekali z obecną generacją konsol, są już posiadaczami PlayStation 4 Pro. Taktyka Sony się zatem opłaciła. Nie każdy czuje konieczność czekania następnego roku na tę prawdziwą "najpotężniejszą konsolę w historii". Wielu idzie za głosem rozsądku lub obecną biblioteką tytułów. Albo zwyczajnie od dawna planowali zakup PS4, ale rok plotek o "lepszej wersji" ich powstrzymywał od kolejnych rat. Teraz mogą nacieszyć się wszystkim w doskonalszej wersji.

Teoretycznie przynajmniej. Bo o ile w wielu przypadkach Pro rzeczywiście usprawnia nasze ulubione pozycje ostatnich kilku lat, Digital Foundry donosi, że zdarzają się również przypadki odwrotne. Nie są to, zauważcie, tytuły z dolnej półki, bo gdy odliczyć Mantis Burn Racing, w niechlubnym zestawieniu znajdziemy na razie The Last of Us Remastered, Skyrim: Special Edition oraz Deus Ex: Rozłam Ludzkości. Dwie pierwsze pozycje dotyka zresztą ten sam problem. Gdy działają w trybie 4K, zaliczają drobne spadki animacji. Okej, normalka. Jeżeli jednak odpalimy je na standardowym telewizorze Full HD, konsola puszcza je w wyższej rozdzielczości i zmniejsza do 1080p, dzięki czemu poprawia anti-aliasing, ale jednocześnie naraża nas na te same kaszlnięcia płynności.

Why Are Some PS4 Pro Titles Slower Than Standard PS4?

Rozwiązanie w tym przypadku byłoby dość łatwe. Skoro staje się to powoli pewnym standardem, gracz powinien mieć wybór wyłączenia usprawnionego anti-aliasingu i zabawy w wymarzonych sześćdziesięciu klatkach na sekundę. Takiej opcji, niestety, nie znajdziemy. W przypadku Deus Ex sprawa ma się nieco inaczej, bo PlayStation 4 Pro może radzić sobie z produkcją i gorzej, i lepiej od starszej konsolki. Wciąż jednak zdarzają się spadki do dwudziestu klatek, co delikatnie gryzie się z tymi przechwałkami o "najmocniejszym sprzęcie dostępnym na rynku konsolowym". Digital Foundry przesłało swoje odkrycia do Sony, więc kto wie - może gry doczekają się stosownych łatek.

Nasz test PlayStation 4 Pro przeczytacie w czwartek; Paweł już od kilku dni szufluje płytami, by sprawdzić wszystko, co się da. Nie zrozumcie mnie źle, naprawdę marzy mi się odpaleniu kilku starszych produkcji na tej konsolce i przeżycie ich ponownie z HDR-em. Po prostu cały czas rozważam, czy tej zmiany bym po jakimś czasie nie żałował. Nie wszystko złoto, co się świeci.

Adam Piechota

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.