"Nie chodzi nam, o to by każdy odblokował wszystko" - Ubisoft próbuje tłumaczyć się z mikrotransakcji w For Honor

Niezbyt mu to wychodzi.

"Nie chodzi nam, o to by każdy odblokował wszystko" - Ubisoft próbuje tłumaczyć się z mikrotransakcji w For Honor
Maciej Kowalik

Z jednej strony należy się autorom poklepanie po plecach za to, że nie chowają głowy w piasek. Widzą o czym dyskutuje społeczność i zabierają głos. Ostatnio dyskusja toczyła się wokół dodatkowych elementów For Honor. Opcjonalnych dodatków wizualnych, za które trzeba zapłacić albo chorą liczbą godzin spędzonych w grze, której ekonomia jest przeciwko graczowi, albo sięgnąć do portfela. By wydać ponad 3 tysiące złotych (jeśli do mikrotransakcji doliczymy też kupno gry). Okazuje się, że autorzy nie biorą pod uwagę takiego podejścia.

Od biedy jestem w stanie zrozumieć argumentację, że do gry wrzucono masę elementów kosmetycznych po to, by gracz miał wybór. By nawet dość wcześnie w grze mógł wyróżniać się na polu walki emotkami czy elementami dekoracyjnymi, które sam wybrał. Ale porównywanie For Honor do World of Warcraft jest karkołomne. Gdzie Rzym, a gdzie Azeroth w kwestii skali zabawy. Podobnie z MOBA-mi - w poprzednim wpisie apelowałem do Ubisoftu by nie mieszał dwóch modeli biznesowych. Jeśli For Honor byłoby, tak jak większość gier MOBA, darmowe na pewno nikt by się nie czepiał mikrotransakcji.

Warrior's Den Weekly Livestream - March 21st

Jest pewnie tuzin sposobów na to, by "podkręcić" ekonomię w grze, by gracz czuł się nagradzany taką ilością stali (waluta), by nie czuł się naciągany. Większe nagrody za mecz, więcej dziennych misji - to pierwsze przychodzi do głowy. Przyznanie się do błędu nie byłoby powodem do wstydu. Ba, to - nomen omen - honorowe wyjście wybrali swego czasu autorzy Forza Motorsport 5, którym gracze wytykali umieszczenie w grze lichych nagród, by skłonić mniej odpornych do sięgnięcia do portfeli. Niestety Ubisoft idzie w zaparte imając się absurdalnych wymówek:

Skoro tak, to może przy For Honor 2 albo kolejnej grze powinieneś pozwolić, drogi Ubisofcie, graczom na to by sami wybrali kim chcą grać i za kogo płacić. Po co mam kupować całą grę z 12 zawodnikami i karnet na kolejnych skoro twoim zdaniem będę grać maksymalnie trzema? Nie brzmi to zbyt rozsądnie z punktu widzenia budżetu, a są już przecież gry - chociażby Killer Instinct na Xboksie One - które podchodzą do tego typu zagadnień prokonsumencko.

Kogoś patrzącego z boku drama może śmieszyć. Ale jeśli pogralibyście trochę w For Honor, wiedzielibyście, że nagrody są tam naprawdę mizerne. Na tyle, by uaktywnić we mnie pewien sprzeciw przeciwko dojeniu klienta, który zapłacił za grę pełną cenę w takim samym stopniu co gracza free-to-play.

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościubisoftps4

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (5)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.