"Nic nie jest tego warte". Amy Hennig o pracy w przemyśle AAA i swoich dziesięciu latach w Naughty Dog

Wielu z nas to uczucie powinno znać.

"Nic nie jest tego warte". Amy Hennig o pracy w przemyśle AAA i swoich dziesięciu latach w Naughty Dog
Adam Piechota

Kojarzycie pewnie niedawny tekst o Rodzie Fergussonie, reżyserze Gears of War 4, gdzie poznawaliśmy jego zdanie na temat tworzenia gier AAA i dlaczego woli crunch w gigantycznym studiu od crunchu w garażu rodziców. Dzisiaj dostaliśmy fajny kontrargument. Jeżeli z grami jesteście nie od dzisiaj, nazwisko Amy Hennig powinno gdzieś tam Wam dzwonić. Pięćdziesięcioletnia developerka pracowała nad Legacy of Kain (moim prywatnie kultowym Soul Reaver na przykład), później z Naughty Dog nad Jakiem i Uncharted (zajęła się reżyserią "dwójki", wiecie więc, komu dziękować), a obecnie pomaga Visceral Games nad nieznaną jeszcze grą z uniwersum Gwiezdnych Wojen.

W podcaście Idle Thumbs Amy zdradziła kulisy pracy nad wysokobudżetowymi hitami w Naughty Dog:

Uncharted 2: Building Collapse / Helicopter Fight PS4 Gameplay – Nathan Drake Collection [1080p60]

Zapytana o to, czy z perspektywy czasu uważa, że warto było tak naginać życie, odpowiada:

Obraz

Hennig nadal pracuje w grach AAA, bo powstające Star Warsy nie będą maleńkim tytułem. Jak twierdzi, próbuje dojść do tego, jak stworzyć wielki hit w sposób "zdrowy, odpowiedzialny i etyczny". "Bo na razie jeszcze tak nie jest" - dodaje po chwili. Cóż, na pewno ma tam odrobinkę więcej spokoju, niż miała w Naughty Dog. Najważniejsze studio Sony słynie z ogromnych poświęceń. Takie są ceny w tej branży - zwłaszcza gdy tworzysz jeden kamień milowy świata gier po drugim. Mówił o tym kiedyś Neil Druckmann, zdradzając jedną z metafor Kresu Złodzieja:

Adam Piechota

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.