Next-geny pojawią się szybciej niż nam się wydaje

I szybciej niż mi się wydawało. PS4 Pro ani Xbox One X wbrew pozorom znacznie nie wydłużą aktualnej generacji konsol.

Next-geny pojawią się szybciej niż nam się wydaje
Paweł Olszewski

10.11.2017 12:47

Pisząc o coraz wyższych sprzedażowych prognozach Xboksa One X wspomniałem, że jego premierę (a rok temu PS4 Pro) można uznać za półmetek ósmej generacji konsol. Drugie rozdanie, w którym obie firmy na nowo zaczną rywalizować. Patrząc na te wydarzenia czy dziesięcioletni cykl życia PS3 i Xboksa 360 wydawało się to logiczne. Ale niekoniecznie trafne. Świat przyspieszył, cykl wydawania konsol też. I nie mam tu na myśli odświeżonych wersji sprzętu w stylu Pro i X, a next-geny z prawdziwego zdarzenia.

Powyższe słowa CEO Ubisoftu, Yvesa Guillemota, nie pozostawiają wątpliwości. Nawet mimo zastrzeżeń, że to tylko przewidywania firmy, a nie jakieś poufne informacje od producentów sprzętu. I o ile w to pierwsze zdanie wierzę, tak w drugie zupełnie nie. Bo zakładając, że PlayStation 5 i Xbox "coś" wyjdzie za 2-3 lata, oznacza, że Francuzi właśnie siadają do przygotowywania tytułów startowych na te platformy. Tyle trwa stworzenie wysokobudżetowej gry na konsole obecnej generacji. Nowa jedyne co może zrobić z tym czasem, to jeszcze bardziej go wydłużyć.

The Crew - Launch Trailer

Logika podpowiada, że pierwsze będzie Sony - właśnie Scorpio ugryzł ich w tyłek swoją mocą obliczeniową. To co, zapowiedź zapowiedzi (analogicznie do Scorpio) na E3 2018, a w czerwcu 2019 pełna zapowiedź i jesienna premiera? Nawet jeżeli nie będzie wcześniejszych teaserów, albo PS5 pojawi się "dopiero" w 2020 roku, to i tak jest to dosyć... szybko? Technologia przyspiesza, wyraźnie cieszy się z tego Ubisoft. Guillemot mówi, że dzięki temu mogą dostarczać przepiękne gry i to jest "słuszny kierunek", jako niesłuszny wskazując "akcesoria i inne rzeczy".

[fbpost url="post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FFakesForge%2Fposts%2F1930649637186528&width=500" width="500" height="501"]

Lubię ładne gry, przewiązuję do grafiki sporą wagę, ale zaczynam zastanawiać się, co dam nam PS5, czego nie daje nam dziś PS4 (Pro). Natywne 4K z 60 klatkami na sekundę jako standard? Może, może do tego czasu telewizory OLED będą już dostępne za rozsądne pieniądze, o LCD 4K już nie wspominając. Wciąż PS5 może być jednak odbierane jako takie PS4 Pro Pro - po prostu z jeszcze ładniejszymi grami, których już na zwykłej "czwórce" nie odpalimy. Bo co jeszcze można by tu wymyślić?

The Witcher 3: Wild Hunt - Killing Monsters Cinematic Trailer

PSX dał nam olśniewające gry. PS2 jeszcze więcej gier, PS3 wprowadziło konsole Sony do intrnetu i świata HDTV. PS4 to już prawdziwie usieciowienie nie tyle konsol, co ich użytkowników, z opcją share'owania właściwie wszystkiego i wszędzie. Na kolejny przełom się nie zapowiada. Tego próbował już Microsoft przed premierą Xboksa One („always online” i przypisywanie nawet pudełkowych gier do konta, Kinect etc.). Reguły gry wydają się ustalone, wracamy więc do walki na moc obliczeniową? Z jednej strony jaram się tym, że gry mogą wyglądać tak, jak dziś wyglądają promujące je rendery. Z drugiej, trochę rozczarowuje fakt, że branża gier zaczyna dreptać w miejscu. Nawet „rewolucyjny” Switch nie jest przecież żadną rewolucją, a po prostu rozwinięciem pomysłu z Wii U.

Przeczytaj także:

Paweł Olszewski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościubisoftsony
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.