NBA Elite 11 ma być rewolucją na miarę Skate

Czas na kolejny wpis ze świata wirtualnego sportu. Tym razem, dla zachowania równowagi będzie on poświęcony NBA Elite 11. Wczoraj przedstawiałem Wam ogólne założenia projektu, a dziś możemy je nieco rozwinąć.

NBA Elite 11 ma być rewolucją na miarę Skate
marcindmjqtx

Na początek warto ustalić sobie założenia gry. W rozmowie z serwisem GameSpot David Littman nie owija w bawełnę - nowe rozwiązania to więcej, niż ciekawostki. Mają one pomóc w stworzeniu najbardziej realistycznej symulacji koszykarskiej wszech czasów.

Jeśli potrzebujecie bardziej obrazowego podejścia do nowego systemu kontroli postaci to spójrzcie na rozwiązania w Skate czy Fight Night, gdzie dwie gałki wystarczają w zasadzie do wszystkiego.

W NBA Elite 11 lewa gałka analoga będzie odpowiadała za ruchy nóg a prawa za ruchy rąk. Dryblingi, przełożenia piłki między nogami, piwoty i inne sztuczki będziemy wykonywali za pomocą odpowiednich ruchów prawego analoga, co jeszcze specjalną nowością nie jest. Co innego fakt, że piłka nie będzie już tak mocno "kleiła" się do gracza. Sprawi to, że gra w obronie będzie dużo ciekawsza (mniej oskryptowana) i ważniejsza niż dotąd.

Podobnie będzie z rzutami. Wychylając prawego analoga do góry rozpoczynamy rzut, a kończymy go w momencie puszczenia gałki - wtedy piłka leci w kierunku kosza. Każda niedokładność naszego ruchu wpłynie na celność rzutu.

Oczywiście statystyki koszykarzy nie będą kompletnie ignorowane. W zależności od umiejętności zawodnika, gracz będzie miał większe „okienko” na ewentualne błędy. Na skuteczność rzutu wpływ będzie miała również odległość, bliskość obrońcy czy szybkość biegu. Nie będzie więc tak, że dobry gracz będzie trafiał każdy rzut. Przynajmniej taką mam nadzieję, bo ta zmiana interesuje mnie najbardziej. Każdy, kto grał w gry koszykarskie wie, jak irytują rzuty z dziwacznych pozycji, wpadające hurtowo tylko dlatego, że oddaje je gwiazda.

David zapewnia, że tradycjonaliści wciąż będą mogli korzystać z przycisków, ale po zasmakowaniu wolności, jaką daje nowy system, nie będą już chcieli. Trzymam go za słowo no i czekamy na demo, które na pewno pojawi się przed premierą gry.

Maciej Kowalik

PS Pierwsze obrazki z gry nie wyglądają powalająco

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360electronic arts

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.