Nawet Nicolas nie wierzył w te 10 milionów zamówień przedpremierowych Afterfall: InSanity

"Liczba 10mln to praktycznie cel niemożliwy (choć internet nie takich wydarzeń był świadkiem:)), ale pamiętać należy, że podstawowym założeniem było stworzenie świadomości produktu - i to tylko za pomocą działań PR."

Nawet Nicolas nie wierzył w te 10 milionów zamówień przedpremierowych Afterfall: InSanity
marcindmjqtx

25.10.2011 | aktual.: 06.01.2016 11:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na forum GoldenLine pojawił się wpis Patryka Hamerlaka (niestety już usunięty) odpowiedzialnego za PR gry Afterfall: InSanity i pomysłodawcy akcji z grą za dolara. Na szybko przypomnijmy - założenie było proste: jeżeli uda się zebrać 10 milionów zamówień przedpremierowych, to gra będzie kosztować 1$. Część pieniędzy miała być też przeznaczona na akcję charytatywną.

Liczba 10 milionów zdziwiła wszystkich, największe gry nie mogą się poszczycić takimi wynikami, a tu proszę - Nicolas z nikomu nie znaną grą wyskakuje z taką propozycją. Zresztą pierwsze parę dni pokazało, że raczej się to nie uda, o czym zresztą pisaliśmy. Ale Nicolas też sobie z tego zdawał sprawę.

W tym momencie zauważyć możemy już jak Afterfall: InSanity niesie siępo sieci. Co prawda ilość zamówień nie jest wysoka, jednak kampania zakłada dla nas sytuacjęwin-win. Liczba 10mln to praktycznie cel niemożliwy (choć internet nie takich wydarzeń był świadkiem:)), ale pamiętać należy, że podstawowym założeniem było stworzenie świadomośći produktu - i to tylko za pomocą działań PR. Oczywiście osoby nastawione na wyniki i handel mogą zauważyć, że liczba pre-orderów jest niska, ale przecież nie o to do końca tutaj chodzi? (inna sprawa, że akcja przeszłaby do legendy, gdyby sięjednak zrealizowała (forma użyta nie bez powodu, bo akcja realizuje się sama) I właśnie nie wiem, czy ten cel został zrealizowany. Polacy o polskiej grze wiedzą. A Zachód? O akcji napisało parę portali zajmujących się grami i technologiami. I to w zasadzie tyle. Zwiastuny gry jakoś się nie pojawiają, nie ma też żadnych zapowiedzi. I w sumie nie ma się czemu dziwić, bo mimo iż do premiery zostało niewiele czasu, to w grę praktycznie nikt z mediów nie grał. Nie ma więc mowy o zapowiedziach, wrażeniach czy informacjach na jej temat. Tak samo ilość materiałów wypuszczanych przez producenta jest niewielka. Parę dni przed premierą ma być demo, ale też w tym czasie pojawi się naprawdę dużo wielkich tytułów. Kto znajdzie czas na granie w Afterfall przy takich tytułach jak MW3, Skyrim, NFS itd?

I tylko trochę szkoda fajnego pomysłu. Bo wprowadzenie mechaniki zakupów grupowych do gier to dość ciekawa idea. W końcu skoro sprawdza się to w HappyDay'u i innych tego rodzaju serwisach, to dlaczego nie spróbować tego przy premierach gier? Przy Afterfallu się to już raczej nie uda, bo gracze nie lubią być robieni w konia

Ale może ktoś inny go podchwyci i zrobi lepiej?

[via Gamezilla]

Piotr Gnyp

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościnicolas gamesafterfall insanity
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.