Namco Bandai wydaje więcej gier, a sprzedają się tak samo

Tylko jednak przekroczyła milion sprzedanych egzemplarzy w pierwszych trzech kwartałach fiskalnego roku 2013...

Namco Bandai wydaje więcej gier, a sprzedają się tak samo
marcindmjqtx

Najlepiej sprzedającą się grą był Tekken Tag Tournament 2 - w ciągu pierwszych trzech kwartałów roku fiskalnego 2013 (1 kwietnia 2012 - 31 grudnia 2012) kupiło ją 1,35 miliona graczy. Drugi tytuł to także bijatyka - Soulcalibur V - która do końca ubiegłego roku sprzedała się w liczbie 870 tysięcy sztuk. Trzeci: Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations - 660 tysięcy kopii.

W trzecim kwartale roku fiskalnego 2013 kończącego się w marcu NB ogłosiło przychód na poziomie 128 miliardów jenów (1,36 miliarda dolarów) - minimalnie mniejszy od 129 miliardów jenów rok wcześniej. Z tego udało się wyciągnąć 10,7 miliarda jenów (114 milionów dolarów) zysku - wyraźny wzrost w stosunku do ubiegłorocznych 8,3 miliarda jenów. Większość dochodów pochodziła z sektora rozrywkowego: gier, muzyki, filmów.

Wydawałoby się, że można się cieszyć z lekkiego wzrostu. Trzeba jednak wczytać się w dane. Namco Bandai wyda w tym roku fiskalnym dużo więcej gier, niż w ubiegłym. Licząc tylko wersje zlokalizowane, zarówno na konsole domowe jak i przenośne: w roku fiskalnym 2012 było 150 gier, w 2013 - już 182. Licząc wszystkie wydane: 239 do 277.

Tymczasem w ubiegłym roku sprzedało się 23 miliony 330 tysięcy sztuk gier, a prognoza na obecny to prawie tyle samo: 22 500 000. Namco Bandai musi wydawać dużo więcej gier, by utrzymać podobną sprzedaż - kupuje je coraz mniej osób. Jeden tytuł przekraczający milion tylko to potwierdza.

Cały raport finansowy Namco Bandai znajdziecie tutaj.

Paweł Kamiński

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.