Najtrudniejsza gra w historii wreszcie przetłumaczona z japońskiego

Dark Souls? Pfffffff...

Najtrudniejsza gra w historii wreszcie przetłumaczona z japońskiego
marcindmjqtx

29.12.2011 | aktual.: 06.01.2016 11:40

Takeshi's Challenge to gra absolutnie wyjątkowa. Ukazała się w 1986 roku w Kraju Kwitnącej Wiśni na konsolę Famicom - japoński odpowiednik NES-a. Nigdy nie została przetłumaczona na inny język.

Aż do teraz.

ROM z grą w wersji angielskiej można już ściągnąć stąd. OK, wiem, że emulacja nie jest do końca legalna, ale z drugiej strony mamy do czynienia z grą, której nie sposób już dziś nabyć, jej nakład dawno temu się wyczerpał, a poza tym i tak jest żartem.

Takeshi's Challenge jest zaś zupełnie wyjątkowe. Zostało stworzone przez japońskiego komika Takeshi Kitano, który twierdził, że "nienawidzi gier wideo". To absurdalnie trudna produkcja. W sensie dosłownym - zadania, które wykonywać muszą gracze, by ją ukończyć, to między innymi trzymanie jednego przycisku wciśniętego non stop przez cztery godziny czy nieprzerwane śpiewanie karaoke przez godzinę (kontroler Famicoma miał wbudowany mikrofon). Znajdzie się też coś bardziej klasycznego, jak etap, który przypomina tradycyjną grę, w której leci się cały czas w prawo i strzela do wszystkiego, co się rusza. Problem w tym, że tutaj nie można lecieć do góry. Jeśli więc na samym początku zleci się zbyt nisko, to... Nie ma możliwości, by się na powrót wznieść.

Dziwne? Głupie? Tak, to żart. Jeśli chcecie poznać kawałek (mrocznej) historii gier, warto tę rzecz sprawdzić.

Tomasz Kutera

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.