Najpopularniejsza mobilna gra świadczy o tym, że w pandemii mamy duży problem z miłością

Najpopularniejsza mobilna gra świadczy o tym, że w pandemii mamy duży problem z miłością

Jak szukać miłości w czasie pandemii?
Jak szukać miłości w czasie pandemii?
Źródło zdjęć: © Getty Images | andreswd
Adam Bednarek
14.04.2021 17:38

Niby Tinder i tego typu aplikacje cieszą się coraz większym zainteresowaniem, ale spora część Polek i Polaków ma dość randek na odległość. Ukojeniem jest więc… wirtualna miłość.

Zwykle na rankingi najpopularniejszych gier mobilnych patrzymy ze sporym dystansem. Jednak ten przesłany przez Spicy Mobile zaintrygował. 

Firma sprawdziła, które gry mobilne cieszą się aktualnie największą popularnością wśród polskich graczy. Na czele rankingu pojawiły się dwie gry symulacyjne dotyczące... randek: Love Sick dla kobiet i Dream Zone dla mężczyzn. 

Jak wynika z badania Spicy Mobile dotyczącego najpopularniejszych na rynku gier mobilnych, największy zasięg w lutym 2021 roku odnotowały dwie gry symulacyjne dla dorosłych od SWAG MASHA: Love Sick (6,38 proc.) i Dream Zone (6,01 proc.).

To nie koniec zaskoczeń. Obie gry mają wyższy zasięg niż topowe aplikacje randkowe - Badoo (2,60 proc.) i Tinder (2,36 proc.). 

Obraz

Mimo że suchy opis sugeruje, że Love Sick jest grą dla kobiet, to i tak częściej grają w niej mężczyźni. 

Sprawdźmy, o co w tych dwóch produkcjach chodzi: 

Romanse, dramy i trzymające w napięciu historie - Love Sick to ogromna kolekcja historii miłosnych w formie gry, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli lubisz interaktywne historie, a przede wszystkim romantyki i historie miłosne z wyborem, to czeka Cię prawdziwa gratka. Poznaj potencjalnych kochanków i zazdrosne rywalki i daj się wciągnąć w oryginalną fabułę romantycznej gry, w której głównymi bohaterkami są kobiety. Poznaj symulację życia, od której nie sposób się oderwać. Nie czekaj, zagraj w grę

Mniej więcej o to samo chodzi w Dream Zone, tyle że wcielamy się tutaj w mężczyznę. A dokładnie w młodego miliardera, gwiazdę internetu lub cenionego naukowca. 

Bazowanie na jednym rankingu i na jego podstawie wyciąganie wniosków może być lekko pochopne, ale… trudno się powstrzymać. To raczej nie przypadek, że akurat w pandemii dużą popularnością cieszą się gry randkowe. 

Co więcej, przeganiają aplikacje służące do poznawania ludzi. I to w czasie, kiedy te także cieszą się dużym zainteresowaniem. 

Z niedawnych badań marki Oak View wynika, że prawie co druga osoba (48 proc.) nie będąca w stałym związku deklaruje, że w czasie pandemii miała doświadczenie z randkami online. 6 na 10 ankietowanych twierdzi, że randka online to obecnie jedyny sposób, żeby poznać kogoś nowego. 

Problem w tym, że pandemia zmieniła też sposób spędzania czasu i poznawania ludzi. Nie da się wyjść do pubu, kawiarni, tylko przez chwilę otwarte były kina czy teatry. To komplikuje sprawę, o czym mówił mi jeden ze znajomych, który w trakcie pandemii kogoś poznał. Ostatecznie nie skończyło się to hasłem "żyli długo i szczęśliwie": 

Pominęliśmy etap randkowania i poznawania się, a niesamowicie szybko zaczęliśmy żyć razem. Po kilku miesiącach jednak dało to o sobie znać. Mimo tego, że funkcjonowaliśmy na co dzień razem, praktycznie się nie znaliśmy, a gdy różowe okulary opadły, zaczęły się konflikty i dostrzeganie ogromnych różnic światopoglądowych

Już na początku pandemii Przemysław Staroń, psycholog społeczny i wykładowca SWPS, w rozmowie z Krytyką Polityczną zauważył, do czego doprowadzić długotrwały lockdown.

Weźmy pod uwagę, że po epidemii ludzie będą inaczej wyglądać. Niektórzy ze stresu schudną, przytyją, nie będą chodzili na siłownię, do fryzjera, na manicure. Bardzo możliwe, że będą mieli poczucie, że są nieatrakcyjni, że nie spodobają się innym. Wiele osób w trakcie epidemii może przeżyć epizod depresyjny, i mogą nie mieć po niej ochoty na seks i randki

Czy ucieczka w świat idealnych, wirtualnych flirtów to jeden z dowodów na to, że właśnie jesteśmy w tym okresie? 

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)