Najlepiej sprzedające się w tym roku w Polsce pudełkowe gry wideo to...

Podpowiedź - żadna z nich nie miała premiery w tym roku.

Najlepiej sprzedające się w tym roku w Polsce pudełkowe gry wideo to...
Paweł Olszewski

Gamezilla wyszperała na niemieckojęzycznej stronie GfK Entertainment bardzo ciekawe dane - zestawienie trzech najlepiej sprzedających się pudełkowych gier wideo w wybranych państwach, w okresie styczeń - czerwiec 2017. Główne europejskich, ale nie tylko - znajduje się tam też Rosja czy Brazylia. Spójrzcie sami na umieszczonej pod spodem grafice.

Naszą uwagę przyciąga oczywiście Polska, gdzie rządzi FIFA 17, GTA V i Minecraft. Żadna z tych gier nie wyszła w tym roku, mimo to każda załapała się na podium najpopularniejszych pudełkowych gier tej połowy roku. Ciekawe i jeżeli się zastanowić, całkiem logiczne. Przynajmniej z trzech powodów.

Obraz

Gry te zdążyły już potanieć. Nowe, rejestrowane przez Gfk egzemplarze są tańsze od premierowych i tegorocznych nowości, a przez to mogą być popularniejsze. Druga rzecz, że wszystkie trzy gry dostępne są na co najmniej pięciu platformach w pudełkowej wersji - nie zapominajmy o PS3 i Xboksie 360. Połowa polskiego rynku to PC, druga połowa to wszystkie konsole, co tłumaczy też brak na podium jakiegoś konsolowego exclusive'a - u naszych sąsiadów jeżeli te już są, to głównie w postaci The Legend of Zelda i Horizon Zero Dawn. Nad Wisłą rządzą multiplatformy. I w końcu trzeci, najprostszy argument - gry te są po prostu bardzo dobre.

Wiemy które pudełkowe gry najlepiej się w Polsce w tym roku póki co sprzedają, ale nie wiemy jak dokładnie się sprzedają - to są pilnie strzeżone przez wydawców informacje i nie ma co liczyć na ich ujawnienie (a uwierzcie, że nie raz próbowaliśmy).

Paweł Olszewski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolskaminecraft
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.