Nad czym pracują polscy twórcy - jakie gry szykują na 2012 rok?

Magazyn NEO+ przepytał polską branżę o ich podsumowanie roku ubiegłego, plany i nadzieje na rok 2012. Czym zaskoczą nas poszczególne studia?

Nad czym pracują polscy twórcy - jakie gry szykują na 2012 rok?
marcindmjqtx

12.01.2012 | aktual.: 12.12.2016 16:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

11-bit Studios (Michał Drozdowski - Lead Designer)

  • w produkcji są już nowe projekty studia, ale do ogłoszenia ich minie nieco czasu - muszą nabrać ostatecznych kształtów;
  • Anomaly: Warzone Earth będzie skonwertowane jeszcze na kilka platform. W realizacji jest wersja na Android (niedługo) i na PS3 (na razie nie wiadomo, kiedy);

CDProjekt Red (Adam Badowski - Managing Director i Michał Nowakowski - VP ds. rozwoju biznesu, obydwaj są członkami zarządu)

  • rozmowy na temat dodatków do Wiedźmina 2 w wersji na Xboksa 360 trwają;
  • Microsoft namawiał na wykorzystanie obsługi Kinecta, ale studio nie miało fajnego pomysłu na to, a nie chciało dodawać go na siłę;
  • tworzony jest drugi zespół do nowych projektów;
  • będą to gry mniejsze (studio określa je jako AA), ale tylko pod względem przychodów - nie będą uboższe czy krótsze;
  • będą to gry "pozostające w tematach" jakimi zajmuje się CDP Red; (znaczy RPG? - P.K.)
  • nie będą to gry mobilne;
  • mimo posiadania praw do większości gier Metropolis żaden z nowych projektów nie ma z nimi nic wspólnego - zwłaszcza z They;

City Interactive (Łukasz Mach, Global PR & Marketing Manager)

  • premierę w tym roku będą miały trzy, a może nawet cztery gry od City Interactive: na pewno Sniper: Ghost Warrior 2, Combat Wings, Enemy Front;
  • w produkcji jest Sniper: Ghost Warrior na iOS na Unreal Engine (pracuje nad nim Vivd Games - patrz niżej);
  • CI na razie tylko "przygląda się platformie" PS Vita;
  • planowany jest konkurs dla młodych twórców gier mobilnych oraz inne sposoby wspierania takich inicjatyw;
  • planowany jest też dalszy rozwój biznesu - nie jest bowiem prawdą, że mali i średni wydawcy nie mają szans na rynku;

People Can Fly (Adrian Chmielarz - Creative Director)

  • 1,2 miliona kopii Bulletstorm to "fajna sprzedaż". Marka nie jest martwa, ale to za mało, by w tym momencie zajmować się kontynuacją;
  • powstaje nowy duży projekt - ale nieprędko zostanie oficjalnie zapowiedziany;
  • plotka o prequelu Gears of War to plotka;
  • podobnie jak ta, że PCF robi "grę o pojazdach", bo szukano grafików koncepcyjnych umiejących rysować pojazdy - Chmielarz nie widzi firmy w wyścigach samochodowych;

Reality Pump (Filip Szeląg - Community Manager)

  • przewidując "spory ruch" na rynku RPG firma chwilowo od niego odeszła, ale nie porzuca świata gier Two Worlds i samego gatunku w ogóle;
  • najnowsza "duża" gra  będzie czymś nowym, nie RPG;
  • wkrótce premierę będzie miała nowa marka - zręcznościowo-logiczna gra 3SwitcheD. Wydana będzie na wiele platform, na mobilnych da się sterować kamerą za pomocą ruchów głowy;
  • rozwinięto specjalny zespół do gier na urządzenia mobilne;

Techland (Paweł Kopiński - Lead International Brand Manager)

  • we współpracy z Ubisoftem powstaje następca Nail'd - wyścigi, które zostaną wydane w cyfrowej dystrybucji;
  • powstają nowe gry - ale na razie firma nie chce nic mówić;
  • nie komentuje też okoliczności rejestracji tytułu Dead World (podejrzewana kontynuacja Dead Island);
  • jeśli chodzi o PS Vita i Wii U firma nie deklaruje się ani na tak, ani na nie - obserwuje;

Vivid Games (Remigiusz Kościelny - szef Vivid Games)

  • pierwsza gra na PS Vita ukaże się w tym roku;
  • pojawią się także dwie kolejne gry typu Minis na PS3;
  • oraz nowe gry do cyfrowej dystrybucji na PS3/360 - zaprojektowane specjalnie pod te platformy;
  • tytuły nadchodzących gier: Speedway GP, Ski Jumping 2012;
  • w Łodzi nowe studio pracuje nad wersjami gier na Androida;
  • Vivid Games zajmuje się też od kilku miesięcy produkcją Sniper: Ghost Warrior na iOS dla City Interactive;

To oczywiście nie wszystko...

Jakie trendy podobały się polskim twórcom w mijającym roku? Jak widzą przyszłość branży?, Które zeszłoroczne gry uważają za najlepsze? Co ich martwi? Za co Adrian Chmielarz pokochał Bastion? Przeczytacie w NEO+.

Paweł Kamiński

Obraz
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.