Na horyzoncie majaczą dwie nowe gry od Atari

Jedna to reaktywacja „ukochanej marki”, druga ma być zupełną nowością.

Na horyzoncie majaczą dwie nowe gry od Atari
Bartosz Stodolny

Atari, największy żywy trup tej branży, nie może narzekać na 2017 rok. Wydany w lutym na platformy mobilne RollerCoaster Tycoon Touch może pochwalić się ponad 9 milionami pobrań, a zapowiedziany w czerwcu Ataribox ma być czymś więcej, niż grającym na nostalgii emulatorem zapakowanym w ładne pudełko. Udało się nawet pogodzić z Jeffem Minterem i wspólnymi siłami rozpocząć prace nad Tempestem 4000.

Tempest 4000 - Gameplay Reveal

Dzieje się, a ostatnie doniesienia wskazują, że powyższe to dopiero początek ofensywy na nasze ekrany, salony i oczywiście portfele. Otóż poza rzeczonym Tempestem firma zamierza w najbliższej przyszłości wypuścić dwie nowe gry. Pierwsza ma być „rebootem jednej z najbardziej uwielbianych marek Atari”, druga to coś zupełnie nowego.

Nie wiemy ani co zostanie reanimowane, ani czym będzie ta nowość; w pierwszym przypadku możemy sobie pogdybać, choć po porażce Asteroids: Outpost obstawiam, że firma pójdzie w innym kierunku. Nowość to już zupełne wróżenie z fusów, choć kto wie, może to coś związanego z Blade Runnerem? Wszak logo Atari pojawiło się zarówno w hicie z 1982 roku, jak i w zwiastunie tego nowego. Z drugiej strony, jest to tak kultowa marka, że pojawiała się w masie innych filmów.

BLADE RUNNER 2049 - Official Trailer

Domysły zostawmy jednak komentarzom, a skupmy się na tym, co wiadomo. A wiadomo, że Atari zrobi te dwie nowe gry wspólnie z Figiem. Platforma zbiórek społecznościowych, w którą zaangażowani są Tim Schafer, Brian Fargo i Feargus Urquhart, pozwala czerpać zyski nie tylko twórcom gier, ale też osobom wspierającym projekty. I nawet zaczyna to działać.

Widać, że poprzez partnerstwo Atari chce podejść do tematu ostrożnie, przerzucając przynajmniej część kosztów na graczy, ale też nieco poważniejszych inwestorów. Zresztą w przypadku Atariboksa też jest mowa o crowdfundingu i naprawdę nie powinno to dziwić. Zbiórki społecznościowe to nie tylko sposób na uzyskanie dodatkowych funduszy, ale przede wszystkim dobre narzędzie do badania rynku i zainteresowania produktem.

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.