Na 360 sprzedaje się dwa razy więcej gier sieciowych niż na PS3
Przynajmniej w Stanach Zjednoczonych. Przyjrzymy się bliżej kilku nowym informacjom, którymi podzieliła się ze światem NPD, instytucja badająca rynek elektronicznej rozrywki właśnie w tym kraju.
28.06.2011 | aktual.: 06.01.2016 12:35
Zgodnie z tytułem notki, najważniejsza informacja jest taka, że na konsoli Microsoftu w 2010 roku sprzedano (mowa tylko o drodze pudełkowej, cyfrowej nie uwzględniono) mniej więcej dwa razy tyle gier z opcjami sieciowymi, co na PlayStation 3. I siedem razy więcej niż na Wii, ale tam takich produkcji jest po prostu niewiele. Oczywiście należy pamiętać o tym, że to dane z rynku amerykańskiego, gdzie Xboksów jest po prostu więcej niż konsol Sony.
To jednak nie wszystkie informacje, którymi postanowiło podzielić się ze światem NPD. Drugi wykres przedstawia sprzedaż kart z punktami do cyfrowych zakupów. Tutaj 360 prześciga PS3 aż o cztery długości (o Wii litościwie nie wspominajmy).
Trzeci wykres prezentuje udział w ogólnej sprzedaży oprogramowania z opcją wyświetlania w 3D. Jak widać, po skoku w listopadzie poprzedniego roku, znacząco on spadł, choć dalej sukcesywnie i powoli zaczął jednak rosnąć.
Ostatni już diagram to z kolei wzrost na przestrzeni roku (kwiecień 2011 w stosunku do kwietnia 2010) sprzedaży sprzętu, akcesoriów i oprogramowania związanego z kontrolą ruchową. Jest bardzo znaczny, co jednak nie dziwi, biorąc pod uwagę wejście na rynek pod koniec ubiegłego roku Kinecta i PS Move.
[via Gamasutra]
Tomasz Kutera