Multiplayer bez podziału na platformy? Microsoft zaprasza chętne firmy

Wkrótce "sieciowe wojenki" fanów różnych sprzętów mogą wejść na nowy poziom.

Multiplayer bez podziału na platformy? Microsoft zaprasza chętne firmy
Maciej Kowalik

15.03.2016 | aktual.: 15.03.2016 11:22

Gorącym hasłem na dziś jest Cross-Network Play. Co oznacza nie tyle grę między platformami, co pomiędzy usługami sieciowymi. Xbox i Windows 10 mają Xbox Live, PS4 ma PlayStation Network, są też usługi EA czy Ubisoftu, jest Steam. Chris Charla odpowiadający w MS za program ID@Xbox poinformował, że deweloperzy mogą teraz korzystać z możliwości jakie daje Cross-Network Play. Pierwszym tytułem, który pozwoli na rywalizację posiadaczy Xboksa One z pecetowcami i graczami na PS4 będzie - jakżeby inaczej - Rocket League. O ile Sony zechce dołączyć do zabawy.

Ale wsparcie dla grania z użytkownikami innych sprzętów nie jest zarezerwowane tylko dla "indyków".

Dziwne, że wsparcie takiej funkcji Microsoft zapowiada trochę po cichu - ustami Charli, a nie Spencera. To przecież rozwinięcie natywnej funkcji grania ze sobą użytkowników Windows 10 niezależnie czy klepią w klawisze klawiatury czy przyciski pada Xboksa One. Przecież to fajna sprawa.

Co na to Sony? Póki co w kilku grach (m.in. War Thunder, Rocket League czy ostatnio Street Fighter V) rywalizowanie z pecetowcami jest możliwe, ale to pojedyncze przypadki. Microsoft oddał kontrolę deweloperom, Sony jeszcze tego nie zrobiło. Nie musi, bo w wyścigu konsol wygrywa. Ale liczę, że to zrobi. Bo jeśli możliwości techniczne są, to czemu nie? Oczywiście przy zadbaniu o odpowiednie filtry dla graczy.

Trzymam kciuki. Chciałbym jeszcze kiedyś zagrać w coś z Qbarem i Tartaqiem.

[źródło: Xbox]

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościmicrosoftsony
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.