Może to jej urok, może to battle royale. W Fortnite gra już 7 milionów graczy

No ciekawe, co spowodowało taki skok.

Może to jej urok, może to battle royale. W Fortnite gra już 7 milionów graczy
Bartosz Stodolny

05.10.2017 18:41

Nieco ponad dwa miesiące od premiery we wczesnym dostępie i od razu 7 milionów graczy to wynik bardzo dobry, żeby nie powiedzieć – świetny. Tym bardziej, że to zupełnie nowe, choć powstające już ponad 5 lat IP, które na dodatek nie jest dystrybuowane przez Steama. Dla porównania, ARK: Survival Evolved w zbliżonym okresie osiągnął „zaledwie” dwa miliony, a PlayerUnknown’s Battlegrounds – cztery miliony kopii.

Okej, gra Epic Games ukazała się też na konsolach, jest całkiem fajna, ale 7 milionów to nadal niesamowita liczba. A jeszcze w lipcu, kiedy Fortnite debiutował, Darren Sugg z Epica mówił o 500 tysiącach sprzedanych kopii. Skąd zatem taki skok?

Odpowiedź wydaje się jasna – dodany we wrześniu, darmowy dla wszystkich tryb battle royale. Już pierwszego dnia zagrało w niego milion osób, a choć podane wczoraj liczby mówią o obu produkcjach (Fortnite: Battle Royale to osobna gra), raczej nietrudno wyciągnąć wnioski, która część tego specyficznego duetu ciągnie całość.

Obraz

Trybu, warto dodać, dość kontrowersyjnego. Nie dlatego, że kopiuje PlayerUnknown’s Battlegrounds, bo to naturalne, że zacznie pojawiać się coraz więcej gier tego typu. Problemem jest tu fakt, że Fortnite: Battle Royale grę Brendana Greene’a przypomina aż za bardzo, a odpowiada za niego firma będąca właścicielem Unreal Engine, na którym działa PUBG. A to może prowadzić do konfliktu interesów i nieczystych zagrywek, czym odpowiedzialne za Battlegroundsy studio Bluehole jest poważnie zaniepokojone.

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościps4xbox one
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.