Move: cały ten lag

Wczoraj pod notką o dostarczonych przez Sony danych dotyczących laga PlayStation Move rozpętała się gorąca dyskusja, na temat tego jakie właściwie opóźnienie ma nowy kontroler. No właśnie, jakie?

marcindmjqtx

09.09.2010 | aktual.: 15.01.2016 15:24

Pisząc zupełnie szczerze: nie uważamy się za wielkich ekspertów od lagów, choć przyznajemy, że dla wielu mogą one mieć duże znaczenie i wpływać na przyjemność płynącą z grania. Miałem okazję grać w kilka różnych tytułów na Move i nie zauważyłem znaczących opóźnień. Z drugiej strony podczas gry w The Shoot Piotrek stwierdził, że lekki lag jest. Więc wszystko może się sprowadzać do bardzo indywidualnych odczuć.

W komentarzach pod notką anonim1979 napisał:

Litości te 22ms to wewnętrzny "lag" czyli ile zajmuje przetworzenie/odczy informacji - czyli w jakich okresach API uaktualnia współrzędne dla programów/gier. Tak licząc to Kinect też na 20-30ms lag'a. Bo to tylko wewnętrzna obróbka - NIC nie ma wspólnego z lagiem jaki jest dla grzacza.

Do tych 22ms należy doliczyć ile lag'a ma gra + lag TV.

Wyjątkowo szybkie gry w 60fps jak Modern Warfare na padzie mają lag'i 66ms - to jest zakładając że są wyświetlane na TV który nie laguje - np. na CRT. Przy dobrych deweloperach tyle może mieć Move jak w grę wchodzi odczyt PRZYCISKÓW.

Wszelkie odczyty z akcelerometrów i detekcji ruchu przez kamerę będą miały DUŻO większe opóźnienia - choćby przez to że ostatnie te dane trzeba przesłać z kamerki. Praktyczny lag na poziomie 150ms+ w grze to i tak będzie świetne.

W odpowiedzi c00ler napisał:

PS Eye wysyła dane do konsoli z prędkością 60 klatek na sekundę (dla obrazu w pełnej rozdzielczości, bo dla 320x240 jest to 120 klatek/s), czyli opóźnienie to maksymalnie 16,6 ms - dokładnie tyle, co w przypadku bezprzewodowego DualShocka. 22 ms to czas potrzebny na transfer i agregację danych oraz na obliczenie pozycji kontrolera w przestrzeni 3D. Co z tymi danymi robi deweloper, to już inna bajka: wygładzenie ruchu kursora w przypadku trzęsącej się ręki może wymagać zapełnienia bufora odczytami z kilku ostatnich ramek - wtedy lag będzie iloczynem tychże 22 ms i liczby odczytów koniecznych do uśrednienia położenia celownika. Jeśli gra będzie obsługiwana gestami, to opóźnienie między ruchem gracza a postacią może być jeszcze większe. Nie zmienia to jednak faktu, że API Move udostępnia komplet danych o położeniu, orientacji i stanie kontrolera z latencją 22 ms.

Jeszcze w marcu, podczas pierwszego udostępnienia Move szerszemu gronu dziennikarzy, Eurogamer dokonał testów, z których wychodziło, że opóźnienie wynosi 166 ms. Samo Sony, równolegle z podawaniem 22 ms zastrzegło, że "współczesne telewizory HD mają znacznie większe opóźnienie, zazwyczaj rzędu 60-160 ms".

Przypomnijmy, 1 milisekunda, ms, to jedna tysięczna sekundy.

Dla osób niezainteresowanych technicznymi szczegółami, dobrze podsumowujący dyskusję cytat autorstwa tieu:

W niektórych grach lag będzie, w niektórych nie. Tyle. Konrad Hildebrand

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościps3sony
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.