Mount & Blade II: Bannerlord i system klas w multi
Przybył goniec z wieściami!
Na Bannerlorda czekamy i czekamy. Cud, że kilku szczęśliwców może zacząć przygody znacznie wcześniej za sprawą zamkniętej bety. A tak się składa, że z jej powodu deweloperzy zaczęli przy okazji zdradzać nieco więcej o samym tytule. Studio posłużyło się wpisem na Steamie, szczegółowo opisując system klas w rozgrywkach online.
Te zostały podzielone na trzy kategorie, do których należą piechota, jednostki dalekiego zasięgu, kawaleria. Każda z nich zaoferuje wybór preferowanego stylu gry oraz wyróżni się mocnymi i słabszymi stronami, co oznacza, że żadna z nich nie będzie skuteczna we wszystkich sytuacjach. Niektóre klasy mają być zdecydowanie silniejsze i lepiej wyposażone, ale nie oznacza to, że będą na wyższym poziomie. Cechują się znacznie wyższym kosztem, co wpłynie na szybkość odrodzenia gracza.
Twórcy obrali taki kierunek, aby gracze kładli większy nacisk na wspólne działanie i lepszą komunikację. Ma to także zachęcić do reagowania na wydarzenia, którą odegrają się podczas bitew. Oprócz tego gra posiada również system "perków". Pozwoli on na dostosowanie klasy do własnego stylu gry i pomoże w walce z przeciwnikiem o konkretnym wyposażeniu.
Bannerlord nieco zmienia, więc tym razem zamiast punktów mamy do dyspozycji pieniądze, które wydajemy na wybór klasy - a nie jak w poprzedniej części na określony sprzęt. Niektóre z trybów zawierają wyżej wspomniane odrodzenia, więc zarządzanie walutą będzie miało istotne znaczenie na dostępne klasy oraz liczbę odrodzeń.
Mount & Blade II: Bannerlord - Campaign Teaser | Gamescom 2018
Twórcy uważają, że wprowadzenie takich zmian zapewni dużo bardziej sprawiedliwą rozgrywkę, która będzie opierała się na wzajemnej współpracy i komunikacji. Jak to wyjdzie? Zobaczymy. Twórcy kilkanaście dni temu wspominali, że wybrani dostaną dostęp bo bety. Na otwartą musimy czekać.