Moon Mystery. Polska gra inspirowana Interstellar i Half-Life 2

Moon Mystery przygodowa gra sci-fi, w której czuć ducha Half-Life 2, Interstellar, czy Outer Wilds. Kosmiczna przygoda pozwoli nam odkryć największą tajemnicę wszechświata. Za projekt odpowiedzialny jest Mikołaj Szymanowski.

Moon Mystery
Moon Mystery
Źródło zdjęć: © Steam

03.06.2022 | aktual.: 03.06.2022 14:49

Moon Mystery to przygodowa gra sci-fi, której główna siła tkwi w fabule. Jednocześnie tytuł nie stroni od elementów akcji, znanych z gier FPS. Wyczuwalne są inspiracje takimi dziełami jak Half-Life 2, czy Interstellar. Dokąd nas prowadzisz, Moon Mystery, i jaką tajemnicę kryjesz przed nami?

Moon Mystery
Moon Mystery© Materiały prasowe

Wcielamy się w rolę astronauty, który przemierza hipnotyzujące połacie Księżyca. Przyświeca nam jeden cel, a w zasadzie pytanie, będące głównym motorem fabularnym: dlaczego ludzie regularnie wracali na Srebrny Glob? W toku rozgrywki będzie nam towarzyszyć kosmiczne AI, z którym nawiążemy "przyjacielskie" relacje.

AI w Moon Mystery
AI w Moon Mystery© Materiały prasowe

W Moon Mystery przewidziane są elementy akcji, nasz bohater będzie dysponować uzbrojeniem, by walczyć z robotami. W grze występują interaktywne maszyny: samochód, łazik księżycowy, pojazd zdalnie sterowany, łódź podwodna, statek kosmiczny. Zagadki środowiskowe urozmaicą rozgrywkę. To nie wszystko.

Obecność w grze Czarnych Dziur zapowiada dość interesujące mechaniki. Możliwa będzie interakcja z nimi - wlatując, zmienimy bieg wydarzeń w grze. Dodatkowo użyjemy systemu tuneli czasoprzestrzennych, by podróżować, jak sama nazwa wskazuje, w czasie i przestrzeni.

Warto podkreślić, że autorem gry jest Mikołaj Szymanowski, który "traktuje ten projekt jako hobby, odskocznie od pracy". W początkowej fazie tworzył sam, przy wykorzystaniu silnika Unreal Engine. Teraz, gdy prace są bardziej zaawansowane, wspierają go freelancerzy.

Moon Mystery
Moon Mystery© Materiały prasowe

Moon Mystery zmierza na komputery osobiste, a premiera zapowiedziana jest na 2023 rok. Twórca nie wyklucza stworzenia wersji konsolowej w przyszłości.


Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.