Monument Valley z ogromnym wzrostem sprzedaży po pojawianiu się w serialu House of Cards

Każdy z nas zdaje sobie sprawę, jaką siłę mają reklamy umieszczone w odpowiednim miejscu. Oto kolejny przykład. Monument Valley rozbiło bank, skok nawet o kilkadziesiąt pozycji.

Monument Valley z ogromnym wzrostem sprzedaży po pojawianiu się w serialu House of Cards
marcindmjqtx

Niezależna platformówka od studia ustwo odnotowała bardzo wyraźny wzrost popularności po pojawieniu się w superprodukcji od Netfliksa. W jednym z odcinków House of Cards, główny bohater, Frank Underwood (Kevin Spacey) gra w Monument Valley na swoim iPadzie, a w kolejnym zapewnia, że pozwoliła mu ona się odprężyć i oderwać od przytłaczającej rzeczywistości. Te dwie krótkie sceny wystarczyły, żeby sprzedaż gry wystrzeliła w górę niczym Falcon 9.

W serwisie iTunes błyskawicznie wskoczyła do TOP 10 najczęściej kupowanych aplikacji (obecnie 5 miejsce), a w Google Play od razu zarezerwowała dla siebie trzecią lokatę (aktualnie 7). Uprzednio nie znajdując się nawet w TOP25 obydwu sklepów. Co ciekawe, Ken Wong, główny projektant gry, stwierdził, że reklama nie kosztowała ich ani grosza, bo producenci sami zgłosili się z prośbą o pozwolenia na wykorzystanie jej w serialu.

Czekamy zatem na nowe informacje o wynikach sprzedaży. Dotychczasowe już mogły imponować, a teraz z pewnością ustanowią kilka rekordów. Przypomnijmy, że przed pojawieniem się w serialu, Monument Valley zarobiło ponad 5 800 000$ i sprzedało się w dwóch i pół milionach kopii.

Pamiętajcie jednak, że 95% graczy (albo piratów, zależy po której stronie siedzisz) nie zapłaciło za nią ani centa. Producenci nie robili sobie z tego problemu i zaznaczyli, że traktują to jak „darmowy marketing”.

[Źródło: IGN]

Oskar Śniegowski

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościandroidios
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.