Monument Valley z ogromnym wzrostem sprzedaży po pojawianiu się w serialu House of Cards
Każdy z nas zdaje sobie sprawę, jaką siłę mają reklamy umieszczone w odpowiednim miejscu. Oto kolejny przykład. Monument Valley rozbiło bank, skok nawet o kilkadziesiąt pozycji.
08.03.2015 | aktual.: 05.01.2016 15:11
Niezależna platformówka od studia ustwo odnotowała bardzo wyraźny wzrost popularności po pojawieniu się w superprodukcji od Netfliksa. W jednym z odcinków House of Cards, główny bohater, Frank Underwood (Kevin Spacey) gra w Monument Valley na swoim iPadzie, a w kolejnym zapewnia, że pozwoliła mu ona się odprężyć i oderwać od przytłaczającej rzeczywistości. Te dwie krótkie sceny wystarczyły, żeby sprzedaż gry wystrzeliła w górę niczym Falcon 9.
W serwisie iTunes błyskawicznie wskoczyła do TOP 10 najczęściej kupowanych aplikacji (obecnie 5 miejsce), a w Google Play od razu zarezerwowała dla siebie trzecią lokatę (aktualnie 7). Uprzednio nie znajdując się nawet w TOP25 obydwu sklepów. Co ciekawe, Ken Wong, główny projektant gry, stwierdził, że reklama nie kosztowała ich ani grosza, bo producenci sami zgłosili się z prośbą o pozwolenia na wykorzystanie jej w serialu.
Czekamy zatem na nowe informacje o wynikach sprzedaży. Dotychczasowe już mogły imponować, a teraz z pewnością ustanowią kilka rekordów. Przypomnijmy, że przed pojawieniem się w serialu, Monument Valley zarobiło ponad 5 800 000$ i sprzedało się w dwóch i pół milionach kopii.
Pamiętajcie jednak, że 95% graczy (albo piratów, zależy po której stronie siedzisz) nie zapłaciło za nią ani centa. Producenci nie robili sobie z tego problemu i zaznaczyli, że traktują to jak „darmowy marketing”.
[Źródło: IGN]
Oskar Śniegowski