MMO na 360 - opóźnienia winą Microsoftu
Twórcy dwóch gier MMORPG, Final Fantasy XIV i Champions Online, wypowiedzieli się na temat opóźnień ich gier w wersji na 360 w porównaniu do, odpowiednio, wersji na PS3 i PC. Jak się okazuje, MS nie bardzo wie jeszcze, jak właściwie MMO mają działać na jego konsoli.
30.08.2009 | aktual.: 07.01.2016 16:29
Jack Emert z Cryptic: Microsoft to duża firma i muszą rozstrzygnąć różne kwestie związane z MMO. Zanim taki wielki zwierz jak Microsoft się ruszy, trochę to trwa. W zasadzie nie ma innego wytłumaczenia, bo deweloperów tak samo to zbija z tropu, jak wszystkich innych.
W tej chwili rozmawiamy tylko z Microsoftem. Piłka jest po ich stronie. My jesteśmy gotowi, ale póki Microsoft nie da nam zielonego światła, po prostu czekamy.
Hiromichi Tanaka ze Square Enix: Jako że 360 ma własną politykę, z Xbox Live, która jest inna od Internetu, wciąż trwają dyskusje z Microsoftem co do tego, jak ma to wyglądać w naszym przypadku. To jeden z powodów, dla których gra ukaże się później.
Jeśli nie wiadomo o co chodzi, zapewne chodzi o pieniądze. Sądzę, że jest to nie tyle kwestia techniczna, co deweloperzy nie mogą się dogadać z MS jeśli chodzi o podział pieniędzy za subskrypcje. Poza tym, w przypadku 360, wszystkie gry online korzystają z Live, podczas gdy na PS3 wydawcy prowadzą własne serwery.
[via VG247]