MIX10: Urządzenia z Windows Phone 7 jako przenośne konsole do gier
Świeża porcja informacji prosto z trwającej konferencji MIX10, o możliwościach i założeniach narzędzi XNA 4.0, służących do pisania gier dla Windows Phone 7. Na pierwszym obrazku możecie zobaczyć, jak wygląda gra The Harvest od Luma Arcade, a drugi to Battle Punks Gravity Bear i Mythos Labs. Prawda, że przyjemne?
15.03.2010 | aktual.: 15.01.2016 15:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Daniel Biesiada na żywo donosi:
Gry napisane w nowym XNA 4.0 będą wciąż wspierały DirectX9. Na Windows Phone 7, podobnie jak na Xbox 360, będzie to zmodyfikowana wersja technologii. Wspólna cześć funkcjonalna pozwoli na łatwą migrację pomiędzy platformami bez sprawdzania, co na każdej z nich jest możliwe. Oczywiście, trudno spodziewać się, że gry na smartfonie będą równie złożone i bogate co na dużej konsoli, choć mogą obsługiwać osiągnięcia poprzez XBL i będą pracować na urządzeniach sprzętowo wspierających akcelerację 3D (wymóg specyfikacji Windows Phone 7). Dowiadujemy się, że XNA zakłada dwa podejścia - jedno dla telefonów, drugie dla dużych urządzeń:
Większość różnic w wymaganiach nie wpływa znacząco na różnice w projekcie, zaś wyjątkiem są shadery. Windows Phone 7 nie będzie wspierał pełnego modelu Pixel Shader; zamiast niego będzie dysponował predefiniowanymi efektami, realizującymi podstawowe funkcje takie jak teksturowanie postaci, przezroczystości czy nakładanie tekstur. Na koniec dobra nowina dla deweloperów, zacytujmy ponownie naszego korespondenta:
Microsoft udostępnił za darmo szablony projektów związane z XNA dla Windows Phone 7, w ramach edycji Express Edition swoich narzędzi deweloperskich. To uwzględnia również narzędzia dla projektantów znane jako Expression Studio, które do tej pory nie miały darmowej wersji. Tomasz Andruszkiewicz