Missing Translation - gra, w której nauczymy się autorskiego języka obrazkowego

Rozwiążemy też dużo zagadek logicznych inspirowanych grami w rodzaju Loom, FEZ czy Myst.

Missing Translation - gra, w której nauczymy się autorskiego języka obrazkowego
marcindmjqtx

28.11.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:23

Brodaty bohater Missing Translation z niewytłumaczalnych przyczyn trafia do obcego, futurystycznego miasta. Nie wiemy, jak się tam znalazł, nie wiemy, dokąd powinien pójść i co zrobić. Nie znamy języka, którym posługują się tajemniczy mieszkańcy. Nie rozumiemy, co dzieje się wokół nas. Jesteśmy zagubieni.

Choć twórcy podkreślają, że nie będzie to bardzo trudna gra, zależy im na tym, by nie prowadzić gracza za rękę - chcą w rozgrywce uchwycić uczucie, jakie towarzyszy nam, gdy trafiamy do obcego miejsca i  nie wiemy za bardzo, co zrobić. W grze nie pojawi się żaden tekst, a za źródło komunikacji posłuży nam jedynie autorski język przygotowany na potrzeby Missing Translation.

Utrzymana w popularnej ostatnimi czasy pixelartowej oprawie gra o rozwiązywaniu zagadek logicznych być może nie wyróżniałaby się za bardzo wśród konkurencji, gdyby nie pomysł na wprowadzenie do niej prostego, obrazkowego języka. Kojarzycie panele w smartfonach, w których musimy połączyć kilka punktów by odblokować telefon? Na tej samej zasadzie opierać się będzie tworzenie słów i podstawowych zdań w Missing Translation.

Tak działać będzie język w Missing Translation

Twórcy bardzo wnikliwie zabrali się za ten temat. Nie chcieli stworzyć paru wzorów, których trzeba się wykuć na pamięć; zależało im na tym, by ich sztuczny, prymitywny w założeniach język spajały pewne reguły. W bardzo interesującym dzienniku deweloperskim tłumaczą jego podstawowe zasady, jak np. to, że linie ukośne służą zaimkom osobowym, negacji i znakom zapytania, a poziome i pionowe odpowiadają rzeczownikom oraz czasownikom. W ten sposób za pomocą jednego symbolu będzie można "rysować" proste zdania lub równoważniki zdań.

Twórcy z Alpixel Games chcieliby wypuścić swój projekt w okolicach świąt Bożego Narodzenia. Gra będzie w pełni darmowa i dostępna na pecetach, Makach i komputerach z systemem Linux. Póki co można ją wesprzeć na Steam Greenlight oraz śledzić jej rozwój na forum TIGSource.

Patryk Fijałkowski

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.