Misja "Dwa zero jeden jeden" zakończona sukcesem [Call of Duty: Modern Warfare 3]
Raporty finansowe Activision nie pozostawiają wątpliwości - Modern Warfare 3 zrobiło, co do niego należało. Poprzednie rekordy serii zostały pobite, a roczny abonament Call of Duty sprzedał się lepiej, niż niejedna gra. Co dalej?
10.02.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:55
Gracze często robią z Bobby'ego Koticka naczelnego złego bożka branży, odpowiedzialnego za brak innowacyjności i dojenie portfeli z każdej złotówki. Skoro tak go nie lubimy, to kto rok w rok kupuje kolejne Call of Duty? 2012 rok nie był żadnym wyjątkiem. Znów najlepiej sprzedającą się grą została kolejna część tej serii.
Modern Warfare 3 pobiło też rekord otwarcia, zarabiając ponad 775 milionów dolarów w trakcie 5 dni od rozpoczęcia sprzedaży. Do przekroczenia granicy miliarda dolarów wystarczyło grze 16 dni. To o jeden dzień krócej, niż trójwymiarowemu "Avatarowi" Jamesa Camerona.
W trakcie pierwszych 24 godzin od premiery, Modern Warfare 3 kupiło prawie milion graczy więcej, niż Black Ops, w dzień po jej premierze
Nowinką w tym roku było Call of Duty Elite - płatny abonament dający dostęp do wszystkich rozszerzeń, a także dodatkowych opcji społecznościowych i konkursów. Równowartość 50$ dolarów zapłaciło za niego ponad 1,5 miliona graczy. Z usługi regularnie korzysta ponad 8 milionów.
Modern Warfare 3 pod względem popularności przebiło swoją poprzedniczkę. Activision policzyło, że w ostatnią odsłonę serii w dwa miesiące po premierze grało w sieci o ponad 12% graczy więcej, niż w Black Ops w analogicznych okresie.
Do 31 grudnia 2011 gracze zalogowali ponad 639 milionów godzin w sieciowych potyczkach.
Na 2012 roku Activision szykuje rzecz jasna kolejne Call of Duty, które znów będzie musiało pobić swoją poprzedniczkę. Każdy inny wynik będzie porażką. Znając nastroje panujące pod komentarzami o grach z tej serii, zdaję sobie sprawę z faktu, że wielu z was na taką wpadkę czeka. Jeśli awantura z Infinity Ward nie odbiła się negatywnie na sprzedaży Modern Warfare 3, a graczy łyknęli płatne Elite, to raczej poczekacie sobie jeszcze długo.
O nowej grze nie wiadomo jeszcze nic. Eric Hirshberg - CEO Activision - zapowiada "znaczące innowacje", ale nawet nie zamierzam zgadywać, co się pod tym hasłem kryje. Obok gry na pewno wystartuje Elite 2.0 - nowa wersja usługi. Wcześniej, bo w przeciągu najbliższych dwóch miesięcy, nowe funkcjonalności zostaną dodane do obecnego systemu.
źródło: Activision, Eurogamer
Maciej Kowalik
PS Na listę najlepiej sprzedających się gier roku 2011 załapało się nawet wydane rok wcześniej Call of Duty: Black Ops, na miejscu piątym. To dopiero siła marki.