Minęły prawie cztery miesiące od pecetowej premiery Nier: Automata, a gra nadal nie dostała żadnej łatki
Halo! Square! 2B na pecetach potrzebuje pomocy!
Pecetowy Nier: Automata ukazał się 17 marca i choć gra została przyjęta równie ciepło, co wersja na PlayStation 4, boryka się z licznymi problemami. Nieprawidłowe działanie przy pewnych rozdzielczościach, pojawiający się znikąd w trakcie rozgrywki kursor myszy, spadki liczby wyświetlanych na sekundę klatek czy „zwiechy” na ekranach ładowania to tylko kilka przykładów z całej listy, która powstała na Reddicie. Sprawie przyjrzało się też Digital Foundry.
What's Up With Nier Automata on PC?
A co na to wszystko Square Enix i Platinum Games? Wydawca opublikował na Steamie oświadczenie, w którym dziękuje za informacje zwrotne i obiecuje przyjrzeć się zgłaszanym problemom. No i tak się przygląda od 22 marca, w międzyczasie wypuszczając DLC. Patinum z kolei… Tutaj ciekawostka, bo w karcie katalogowej Niera na Steamie jako deweloper wpisany jest Square, choć na stronie studia wersja pecetowa widnieje obok konsolowej.
Grający na blaszakach oczywiście radzą sobie własnymi siłami, jak mają w zwyczaju. Parę dni po premierze powstał mod Fix Automata Resolution (FAR), który poza umożliwieniem odpalenia gry w normalnej rozdzielczości, poprawia też część problemów z wydajnością. Jest też „domowej roboty” łatka poprawiająca działanie gry na kartach Nvidii i kolejna, tym razem usprawniająca sterowanie myszą i klawiaturą.
「NieR:Automata」FAR (Fix Automata Resolution)
To ciekawe, bo pecetowe Vanquish i Bayonetta doczekały się oficjalnych patchy od Platinum Games. Square zadbało też o regularne aktualizacje i poprawki do Hitmana. To co? W przypadku Nier: Automata wydawca zapomniał, że gra jest też na PC? Jeśli tak, to podejrzewam, że prędzej czy później przypomną mu o tym sami gracze. Negatywnymi recenzjami na Steamie.
Bartosz Stodolny