Minecraft ma już 600 milionów graczy. Większość z tego to Chińczycy

Jeżeli myślicie, że wiecie, jaka jest skala sukcesu Minecrafta, to pomyślcie raz jeszcze. Grono odbiorców gry jest kolosalne i tylko kilka tytułów na świecie może się równać z tymi liczbami.

Minecraft
Minecraft

27.11.2020 | aktual.: 02.03.2022 15:24

Ponad pół miliarda osób - tyle gra już w Minecrafta. Liczbę tę poznajemy dzięki tweetowi Daniela Ahmada, analityka Niko Partners. Jak podaje, tylko w tym roku grze przybyło 100 milionów nowych użytkowników - więcej w takim okresie niż kiedykolwiek od premiery.

Tak doskonałe wyniki są w dużej mierze zasługą rynku chińskiego. Nie dość, że jego skala jest olbrzymia, to do tego gra jest na nim dostępna w modelu free-to-play. Dzięki temu spośród wspomnianych 600 milionów aż 400 milionów to Chińczycy.

W dalszych tweetach Ahmad dodaje, że dużą częścią sukcesu Minecrafta w Chinach jest bardzo aktywna scena twórców treści. Korzystając z oficjalnych narzędzi ponad 12 tysięcy graczy tworzy i sprzedaje na oficjalnym rynku skórki i inną zawartość do gry.

Liczba graczy Minecrafta stawia go w okolicach pierwszej trójki najpopularniejszych gier na świecie. Wyprzedzają go jedynie Crossfire (1 miliard graczy, stan na luty 2020) i Dungeon Fighter Online (700 milionów, stan na maj 2020) - dwa inne wielkie hity chińskiego rynku, należące do Tencenta. W okolicach podobnego poziomu oscyluje zaś PUBG (600 mlilionów, stan na grudzień 2019).

Dane podaję za Wikipedią i oczywiście z pełną świadomością tego, z jak różnych momentów i źródeł pochodzą. Jednak przy tak dużych liczbach nawet biorąc pod uwagę błędy statystyczne i zmiany można z duża pewnością mówić przynajmniej o tendencjach.

A tendencja jest taka, że Minecraft to wciąż jedna z kilku najpopularniejszych gier na świecie. Plotki o jego śmierci były mocno przesadzone.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.