Milion graczy gra już w DayZ - dlatego przestanie być modem, a zostanie samodzielną grą
Jak sprawić, aby leciwa już nieco gra wojenna zyskała nową młodość? Zrobić do niej moda, który zmienia ją w nową grę. A potem z moda zrobić oddzielną grę - DayZ ewoluuje
ArmA 2 to wydana w 2009 roku gra wojenna od ludzi, którzy stworzyli popularne Operation Flashpoint (to pierwsze). Zamiast małych plansz i wąskich korytarzy, oferuje graczom rozległą wyspę z nieco bardziej realistycznym modelem rozgrywki. Trzeba działać jako część oddziału, mając sporo swobodę w zakresie sposobu w jaki wykona się zadanie.
Do gry ukazało się kilka dodatków w 2010 roku, jeszcze jeden w 2011 i to w zasadzie tyle. Arma 2 znalazła swoją niszę fanów i spokojnie żyła na uboczu. Aż do momentu, w którym Dean "Rocket" Hall wypuścił do sieci swoją modyfikację: DayZ.
Pomysł jest bardzo prosty: weźmy stworzoną przez Bohemia Interactive wyspę i wrzućmy do niej nieco zombie. Gracz zaczyna rozgrywkę z podstawowym ekwipunkiem i nic nie dostanie za darmo. Lepszą broń czy lekarstwa musi znaleźć sam, przekradając się pomiędzy truposzami i... innymi ludźmi.
Jak w każdej dobrej opowieści o zombie, największym zagrożeniem są sami ludzie. W grze nic nie reguluje stosunków międzyludzkich. Drugi gracz może wsadzić nam nóż w plecy i uciec z ekwipunkiem, albo zostać przyjacielem na całe wirtualne życie, który pomoże w przetrwaniu.
Dość powiedzieć, że na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy DayZ eksplodowało. Gracze pokochali założenia gry, swobodę, klimat, atmosferę, historie, jakie tworzą się w niej samoistnie, po prostu na skutek interakcji z innymi.
Wczoraj licznik zarejestrowanych graczy na oficjalnej stronie modyfikacji przekroczył milion.
Choć DayZ samo w sobie jest darmowe, to ArmA 2 nie. I ludzie kupowali grę, aby zagrać w moda. Twórcy mogli zacierać ręce, bo podbijało to sprzedaż ArmA 2, a jednak postanowili wyjść graczom naprzeciw.
Autor moda - Dean Hall w swoim profilu na Likendin wpisał, że od stycznia zatrudniony jest w Bohemia Interactive. Jednak teraz stało się to faktem: na blogu poinformował, że DayZ zostanie wkrótce wydane jako osobna gra tylko na PC, a on kieruje tym projektem. A przy okazji pracuje nad trybem wieloosobowym do ArmA 3.
Zarówno osobna wersja DayZ jak i mod do ArmA 2 będą rozwijane równolegle - jeśli więc właśnie kupiliście grę dla DayZ, nie musicie bać się, że twórcy przestaną go wspierać. Projekt ma zostać wydany podobnie jak Minecraft - najpierw pojawi się wersja alfa w dużo niższej cenie, a następnie będzie rozwijana. Kolejne informacje o niej pojawią się niedługo na stronie www.dayzgame.com (oraz na Polygamii). Dowiedzieliśmy się też, że w Polsce grę wyda LEM, więc kupicie ją w sklepie, w pudełku.
Opłaca się modować.
Źródło: DayZ DayZ Tumblr
Konrad Hildebrand, Paweł Kamiński