Milion Beyondów w dwa i pół miesiąca. Quantic Dream dziękuje graczom
Są powody do świętowania?
Mimo stosunkowo sporej liczby negatywnych głosów na jej temat, Beyond: Two Souls sprzedała się nieźle. Quantic Dream umieściło w sieci stronę z podziękowaniami, z której wynika, iż chwilę przed ostatnimi świętami Bożego Narodzenia - a więc w ok. 2,5 miesiąca od premiery - sprzedało się milion sztuk gry.
To wynik podobny do tego, jaki swego czasu odnotowała poprzednia produkcja tego studia, Heavy Rain. Odrobinę słabszy - w kwietniu 2010 roku pisaliśmy, że "w ciągu niecałych dwóch miesięcy sprzedała się w milionie egzemplarzy". Ostatecznie sprzedaż tamtej gry przekroczyła 3 miliony.
Warto pamiętać jednak o różnicy w budżetach. Heavy Rain kosztowało 22 miliony dolarów - nie licząc marketingu i dystrybucji, te pochłonęły kolejne 18 milionów - a Beyond już 27 milionów. Różnica nie jest może porażająco wielka, ale ze wszystkich danych wynika, że jak na razie gra radzi sobie odrobinę słabiej od poprzedniczki, przy odrobinę większych kosztach produkcji. Co oczywiście nie oznacza, że nie jest/nie będzie dochodowa.
Tomasz Kutera