Miliard złotych w grach

Wartość rynku gier w Polsce ma przekroczyć w 2012 roku magiczną barierę miliarda złotych.

Miliard złotych w grach
marcindmjqtx

26.03.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:52

W raporcie UOKiK z 2011 roku czytamy (za wyborcza.biz):

[...] wartość rynku gier komputerowych w omawianym okresie wzrosła o 75% ze 154 mln zł w 2006 r. do 269 mln zł w 2009 r. "W latach 2006-2008 rynek charakteryzował się względnie stabilnym tempem wzrostu na poziomie ok. 80-90 mln zł rocznie. Ostatecznie w 2008 r. jego wartość ukształtowała się na poziomie 321 mln zł. W 2009 r., podobnie jak w przypadku rynku sprzedaży filmów, nastąpił znaczny spadek jego wartości o ok. 16%" - czytamy. UOKiK uważa, że sprzedaż internetowa gier komputerowych prowadzona przez ich dystrybutorów działających na polskim rynku ma znaczenie marginalne. Gram.pl zobrazował to następującym wykresem:

Przy czym należy tu wyraźnie zaznaczyć, że w cytowanym fragmencie chodzi wyłącznie o oprogramowanie, natomiast Sony w wywiadzie podaje wartość wraz z konsolami i akcesoriami. Jak widać robi to dość dużą różnicę. No i też zapewne trudno byłoby oszacować część pecetową. W końcu laptopy i komputery kupujemy nie tylko do grania, ale i do innych zastosowań. Konsole łatwiej policzyć.

Dla porównania rynek filmowy to kilkaset milionów, na pewno nie przekraczający pół miliarda. Ale również są to dane mówiące wyłącznie o sprzedaży samych filmów, nie urządzeń do ich odtwarzania.

Piotr Gnyp

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościps3sony
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.