Miliard dolarów - tyle zebrały kampanie gier na Kickstarterze

Mówimy, zaznaczam, zarówno o grach planszowych, jak i wideo.

Miliard dolarów - tyle zebrały kampanie gier na Kickstarterze
Joanna Pamięta - Borkowska

Platforma Kickstarter, miejsce inspiracji, dzięki któremu wiele znakomitych projektów ujrzało światło dzienne, ogłosiła niedawno, że gry znalazły się w piętnastce najpopularniejszych kategorii. Dokładnie, wśród piętnastu najhojniej finansowanych typów projektów, które w ciągu dziesięciu lat istnienia platformy zostały wsparte kwotą łącznie miliarda dolarów.

Dla przypomnienia - to dzięki Kickstarterowi świat ujrzały takie tytuły jak The Banner Saga, Darkest Dungeon czy Shovel Knight. Lecimy dalej z danymi liczbowymi: 3 miliony ludzi wsparło ponad 17 tysięcy tego typu projektów. W samym 2018 roku na Kickstarterze pojawiły się 352 gry wideo, 404 gier karcianych i, bagatela, 2336 gier planszowych.

O przewadze tych ostatnich pisałam jakiś czas temu. I nie mam na myśli tylko większej liczby kampanii, ale też ich skuteczność. W przypadku gier wideo zaledwie 23% akcji (352 z 1501) uzbierało wymaganą kwotę. Natomiast jeśli mowa o grach planszowych, aż 63% (2336 z 3692) projektów zakończyło się sukcesem.

Wracając do ogólnego zestawienia Kickstartera, w zeszłym roku gry wideo zebrały 15 milionów dolarów, zaś tytuły z całej kategorii ponad 200 milionów, co wynosi jedną trzecią całej sumy poświęconej na wszystkie zeszłoroczne projekty.

Uff... spore liczby, imponujące. Sama zresztą trochę grosza do tej góry pieniędzy sypnęłam. Niedługo przyjdzie do mnie planszowe wydanie Crusader Kings, miałam już okazję ograć polskie Stworze, a teraz czekam na start kampanii Devil May Cry: The Bloody Palace. W końcu, dobrych planszówek na licencji gier wideo nigdy za wiele!

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościkickstarterstatystyka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.